D2: The Mighty Ducks

Handling: I den här uppföljaren till Mästarna (The Mighty Ducks) gör Gordon Bombay (Emilio Estevez) ett ytterligare försök till att bli professionell hockeyspelare, men en allvarlig knäskada stoppar honom. Hursomhelst så har hans framgångar med det tveksamma minneapolislaget gjort honom intressant för ett stort sportklädesföretag, som anställer honom som coach för ett lag i "Junior Goodwill Games". Gordon kallar samman de gamla spelarna i Mighty Ducks och några färskingar, bland andra en osmidig mobbare som är suverän på försvarsspel men usel på socialt umgänge, en konståkare som verkligen kan röra på sig och en extremt tuff målvakt som råkar vara tjej. I D2 The Mighty Ducks: Mästarna är tillbaka medverkar bland andra sportstjärnor hockeylegenden Wayne Gretzky och mästarkonståkaren Kristi Yamaguchi.

År: 1994

Brandon Quintin Adams
Garette Ratliff Henson
Marguerite Moreau
Vincent Larusso

Till skillnad från den första filmen hade jag inte sett denna när jag var liten, möjligtvis någon enstaka gång. Därför gav den heller inte samma nostalgiska känsla. Men den var ganska hyfsad ändå. De flesta skådespelarna är med från den första filmen vilket är ett plus.

älska mighty ducks och Emilio

Inte lika bra som första och är väl mest nostalgi man är lite små förtjust i denna filmen.

Ganska dålig uppföljare. Klichéerna staplas på varandra, men den har ändå en viss charm som gör att betyget blir en tvåa.

stankovic

Rolig och spännade,inte lika bra som ettan men den håller ändå.

Yasmin

Jättebra, typ lika bra som ettan!!

die_hard

bättre o bätrtre dessa ju

Mästarna - The Mighty Ducks (1992)
D3: The Mighty Ducks (1996)