Fantomen

2,2

Handling: En expedition stiger i land på ön Bengalla för att leta efter de legendariska Touganda-skallarna. Skallarna sägs besitta enorma energikrafter och skulle kunna innebära en katastrof för mänskligheten. Och det är precis det den hänsynslöse Xander Drax (Treat Williams) har i sikte.

Men det finns en man som tänker göra allt för att förhindra det. Nu har ondskan mött sin överman, Fantomen (Billy Zane).

År: 1996
Jon Tenney
Patrick McGoohan
Robert Coleby
Al Ruscio

Små trevlig nostalgi kick som egentligen inte håller, utan mest sedd som halv taskigt tidsfördriv, vilket fungerar fint dagen efter.

Okej Fantomen-rulle. Det var visserligen många år sedan jag såg den, men jag har för mig att jag tyckte att den var ganska underhållande och Treat Williams är hyfsad som skurk.

Nikita

Minns ej så mycket av denna film, men att döma av det jag kommer ihåg, är den bra.

hyfsat bra, lagom med action gör de lite segt

En okej film,bra skådespeleri och foto.Effekterna är det inte detsammma med.Manuset är okej,men det känns som om det inte håller ihop hela vägen.Filmen innehåller lite spänning som dyker upp då och då.Det får bli en klar tvåa.Okej för en kväll.

Dan banan

Jag står utan någon större menigehet till en tvåa som betyg. Det är nog aningnen för sorgligt att ge ut ett sådant betyg som en etta ikväll.

Utan några attraktiva prestaioner av skådisar eller annat imponernade känns det betyngande att inse hur dom behandlat en av våra kända hjältefigurer.
Fantomens debut på vita duken bär inte det tjockaste lagret handling heller.
Ofta småles det inte MED filmen, utan tvärtom.

För den som söker förtvivlat efter en filmatsiering av hjälten och inte hoppas på för mycket kan jag tillåta filmen, men till er övriga så är det här en både orealitisk och stenig historia.

Crocodile

Mycket bra med coola action scener.