Björnbröder

Handling: Kenai förvandlas till en björn när han hämnats sin bror som blivit björndödad. Men Kenais andra bror tror naturligtvis att även Kenai dödats och börjar jaga honom. Det verkar omöjligt för Kenai att bli människa igen. Tills han träffar på Koda, en charmig och mycket talförd björnunge...

År: 2003

Estelle Harris
Greg Proops
Pauley Perrette
Darko Cesar

En otroligt vacker film och absolut en av Disneys bästa. Musiken är lysande och fotot är mer än underbart. Historian har dem lyckats med så bra och det finns några scener man blir riktigt tårögd av. Älskar slutet och gråter hysteriskt verkligen. ha ha

Hamstertratten

Disney har gjort det igen. Jag måste erkänna att Björnbröder är DEN bästa filmen någonsin skapad av underbara Disney. Den har verkligen allt - en vacker saga, roliga och underhållande karaktärer, vacker musik och ett helt otroligt upplägg. Lejonkungen och denna filmen är enligt mig tveklöst Disney's och bra budskaps flaggskepp!

Cammie

Gullig, men tråkig Disneyfilm. Kändes som ett dåligt plagiat på Shrek och Lejonkungen. Tack vare de två underbara älgarna Rutt och Tuck (vars röster tillhör Hipphipp-killarna Anders och Johan) får Björnbröder en trea. Men vill ni ha en sevärd film, se Shrek och Lejonkungen istället.

crack_of_dawn

Bra film med både sorgliga och glada stunder. Bra story. Men på något sätt är det birollerna (älgar, etc) som gör filmen.

Nikoel

Som väntat från en Disney film: Hjärtvärmande, spännande och stundtals rolig.

madeleine_g

En av disneys bästa filmer den senaste tiden. Totalt underbar enligt mitt tycke. Älska den scenen när han berättar en mindre bra nyhet för Koda, den får mig att gråta varje gång jag ser den.

movie-king

vacker film och bra film

redlefto

Ganska rolig tanke om det hade hänt på riktigt

chokladberoende87

En gullig film med ett lyckligt slut! :)

En fantastisk film som är grymt bra

Filmen är animerad

Björnbröder 2 (2006)