Kejsarens nya stil

Handling: Den arroganta unge kejsaren Kuzco som regerar i ett sägenomspunnet kejsardöme förvandlas till ett lamadjur av sin maktgalna rådgivare, den elaka trollpackan Yzma. Utkastad i djungeln är Kuzcos enda chans tillbaka till civilisationens bekväma liv en godhjärtad och vänlig bonde vid namn Pacha. Kuzco, som är van att leva lyxliv, får lära mycket nytt när han och Pacha bildar ett udda par som råkar ut för hårresande faror och vilt komiska äventyr på vägen tillbaka mot Kuzcos palats.

År: 2000

Siw Malmkvist
Fredrik Hiller

Copyright Walt Disney Home Video

chokladberoende87

En hysteriskt rolig barnfilm!! Blir bättre ju mer gånger man ser den! Vissa komentarer är så suveräna ;)

Bambi Tjejen

Haha...Man flabbar ihjäl sig om man ser denna!!
Den har halt:humor,spänning,komedi och äventyr!
Speciellt Kuzco som lama,han kan muntra upp en
på ett ledsett humör!!

crazybaby

Hrälig Disney-film som jag inte får nog av. Här har dem faktiskt lyckats riktigt bra med karaktärer och story!

MattiasLulea

En film med jättebra budskap!

Jag älskar den här filmen. Den är så full av roliga citat att man inte hinner tänka efter innan nästa kommer. Jag blir glad bara jag tänker på den!

en helt okej film. Bitvis rolig, men jag gillar uppföljaren bättre :)

En mycket rolig film :)

en bra film har sin egen stil på något vis bra!!

Kort va den här filmen i allafall hehe...men rätt skönt med sådan filmer också, och den behövde inte a längre heller. En stak 3:a

Sweet_Jenny

Om man har sett serien och tycker den är okej, tycker dem att denna är bra också, fast bättre! Rolig och gullig film som alltid, de Disney gör. Alltid något att se någon helg-kväll... Super!

Kejsarens nya stil 2 - Kronks nya stil (2005)