Stepfather, The

Handling: Jerry är en man med en väldigt strikt uppfattning om hur den perfekta familjen skall vara. Han vill leva i en perfekt amerikansk dröm. Han har gift sig med en kvinna och hon har en dotter från tidigare äktenskap. De lever tillsammans ett perfekt liv, men när dottern inte är precis som han vill ha henne börjar det knaka i fogarna och han är villig att döda för att behålla sin amerikanska dröm.

År: 1987
Jackson Davies
Sandra Head
Gabrielle Rose

Sallee

En helt okej film, och någonstans har jag läst
att den här filmen är verklighetsbaserad,
den är sjukt äcklig. En stark trea.
Bra skådespelare, och gillar verkligen den
skrämmande musiken i hela filmen.

Nej, detta kan jag absolut inte godkänna. Praktiskt taget varje uns i handlingen har setts förut, men det är inte det största problemet. Det jag verkligen stör mig på är det urusla manuset. Det är korkat skrivet och tar en rad simpla genvägar i handlingen för att lösa problem. Detta resulterar i en ologisk och mycket ansträngd intrig. Jag har väldigt svårt att tro att polisen faktiskt skulle skicka ett foto på en seriemördare till en för dem okänd tonårstjej som skriver ett arbete om seriemördare. Jag har även svårt att tro att en död mans kontor skulle stå olåst, och för den delen att ett hus som ska säljas står med fönstret öppet. Klimaxen haltar också betydligt. I början antyder man att Jerry Blake "gör sig av" med familjer som inte är perfekta, men sedan skrotas den utvecklingen helt och hållet. I slutändan faller Jerry Blake på att han råkar kläcka ur sig fel namn, vilket degraderar honom från en smart och beräknande mördare till en vanlig klant. Drastiskt och väldigt otillfredsställande. Fula kameravinklar, skådespelet är riktigt pinsamt och soundtracket känns ojämnt och malplacerat. Rätt okej slöfilm dock, men bristerna är ändå för stora för att filmen ska förtjäna en tvåa.
"You're not qualified to call him asshole. You have to have known him for at least half an hour."

Gillar sådana här typer av filmer. Den var intressant, spännande och lite obehaglig. Rekommenderas!

Robert_Eriksson

En väldigt spännande film, med mycket bra skådespel av Terry O'Quinn. Svag fyra.

magnus_65

Väldigt bra skräckfilm.
Spännande historia, bra skådespelare och skrämmande musik.
Kommer utan tvekan att bli en klassiker inom genren.
Baserad på ett riktigt massmord som fortfarande är olöst.

Stark fyra

pillan

Skräck om en man som blir styvpappa, när han träffar en kvinna med barn.
Men det blir inte som styvpappan vill, hans drömmar går i kras.
Då blir han väldigt arg.
Man ryser.
Rekomenderas