Leva livet

Handling: Om människorna i ett hyreshus. Hyresgästerna lever vanliga liv med vanliga problem, hypokondri, äktenskapsproblem, senilitet och arbetslöshet. Livet i huset iakttas med stort intresse av dammsugarförsäljaren Evert som samlar på historier att berätta för sin sängliggande fru.

År: 2001
Jim Ramel Kjellgren
Yvan Auzeli
Ulla-Britt Norrman-Olsson

Henke1973

Tyckte först att filmen var VÄLDIGT rörig och lite skruvad. Fick inte grepp om den riktigt... Men i slutsekvensen föll ju alla bitarna på plats. Den handlar inte alls om flera människors vardagsliv som någon trodde, utan om en mans påhittade sagor som hans döende hustru ville höra. Tror jag iaf...

Mycket bra skådespelarinsatser. Kjell Bergqvist gör som vanligt ett mycket bra jobb!

VictorM

Riktigt tråkig och dålig film, ångrar mig att jag betalade för den.

Misslyckat försök av den nu aktive Hollywood regissören Hoffström.

En av Håfströms doldisar. Många karaktärer och rätt skruvat, men bra. Stark trea!

fille81

Neeeej!Det ver ingen bra film av Håfström.Fattar ingenting ur filmen.Helt enkelt en tumme ner.

Dan banan

- Mentalvård är framtiden.
med tanke på vilket samhälle vi lever i
så får man väll bygga ut fastigheterna med en j¤¤¤¤ fart.

Härliga minuter skymtas inslagsvis i Leva livet.
Vi får nävarna fulla av onormala karaktärer som med hjälp av lysnade skådespelare i ryggen väcker liv i en trist handling.
Bara av att se Kjell Bergqvist och Fares Fares lyser jag upp i ett leende.
Filmen håller en medelmåttlighet, men de stunder då humorn tittar fram får mig att skippa ettan jag hade i åtanke.
Jag antar att det hyffsade sountracket också hjälpte till med en knuff i ryggen.

Sevärt då filmhyllan hemma känns för åldrad och videobutiken har ett begrännsat sortiment.

Chamillionaire

Skit bra. Hade inte sista scenen varit med hade den fått en svag trea eller 2:a men slutet gav rysningar. Synd om man vet det innan bara, för då är det ju inget roligt. Den var rolig. En stark 4:a!

En på vissa ställen ganska rolig och underhållande film. Den hade speciell atmosfär och stämning och den var fullproppad av massa udda karaktärer, men jag gillade ändå helheten och skådespeleriet var helt okej.

chokladberoende87

En mycket rolig film!

tinytom

Är det nåt jag har lärt mig nu så är det att det bara är att hålla sig borta från alla filmer där Fares Fares medverkar.Detta är första klassens skitfilm .Slöseri med bra skådisar skulle jag vilja tillägga.Manuset är nåt av det mest pinsamma jag någonsin hört.Det finns inte en enda normal karaktär i hela filmen och de äldre skådisarna viskar fram replikerna så det är omöjligt att höra vad de säger.
Stor kalkon varnig.Nåt av det sämsta jag någonsin sett.