Känd från TV

2,5

Handling: Handlar om Alexander Engberg som är talkshowvärd på TV och privat en hårt partajande ungkarl med ett synnerligen trassligt kärleksliv. Han drömmer om att hitta en kvinna, slå sig till ro och bilda familj. Men han har svårt att hitta den rätta och när han till slut gör det bygger alltsammans på en lögn. En hemlighet leder Alexander till att nervöst valsa runt i medierna i en tilltagande cirkus. Han inser att han är hopplöst fångad i det stora, svarta moln som hotar att förstöra både hans kärleksrelation och professionella karriär...

År: 2001
Ritsa Papacunstantinou
Peter Holst
Claudia Galli
Anders Ferm

Lindström gör ännu en underfundig komedi som har något speciellt. Den är faktiskt lite skrämmande då och då. Martina Haag är riktigt bra i sin mammaroll och Luuk är rent utav obehaglig. Det är dock Rheborgs film.

crazybaby

Jag gillar detta. Seriöst och fräscht samtidigt som det har stänk av humor i sig. Alexanra Rapaport gör en väldigt bra rolltolkning.

Helt okej rulle.Men inte mindre deprimernade än alla andra svenne filmer.

lite små rolig faktiskt. lite nytänkande och fräschare komik än i de vanliga svenska filmerna. bra rolltolkningar men fortfarande svensk. stark tvåa.

manne747

Skitkul film. Se den.

Karrol_

en BRA svensk film, det finns inte så många sådana! den här var bra för att den var allvarlig men rolig på samma gång, och pinsam :) det gjorde den sevärd.

Var ganska sömnig mot slutet, fast inte på grund av att filmen var dålig. Känd från Tv var en ganska underhållande och skön film. Johan Rheborg var lika bra som i Nile City.

chokladberoende87

En rätt skoj men lite pinsam fim! Bra!

crazybaby