Ondskans ansikte

Handling: Henry är 12 år och sina föräldrars ögonsten. Han är glad, ledfull och trevlig... Till det yttre, men bakom det änglalika leendet gömmer sig mörka hemligheter. Hans föräldrar och syster har ingen aning om vad Henry är kapabel till.

År: 1993

Bobby Huber
Mark Stefanich
Susan Hopper

Evenstar_92

Väldigt stort plus för de små skådespelarna, Elijah Wood och Macaulay Culkin.
Som andra talare, den är läskig på ett mycket speciellt sett, jag fick flera gånger ryck och bara ville gripa tag i den där Henry och kasta iväg honom så han gjorde illa sig.
Herregud, det DÄR är skådespelarjobb, mycket bättre en till och med endel vuxna skådespelare.
Verkligen bra, sevärd!

Ondskans ansikte är nog den löjligaste och pinsammaste thrillern som jag har sett!
Den är även väldigt förutsägbar och manuset är väl inte det bästa.
Undvik!

Frida_OSX

Tycker inte det finns någon sådär jätte remarkable stor händelse i filmen utan det är mest hela handlingen som ger intryck.
Macaulay Culkin gör sin roll mycket bra. Men Elijah Wood gör sin ett snäpp bättre. Det var faktiskt Wood som fick mig att se filmen från första början.
Hela filmen är bra och den ger en lite skrämmande känsla. Detta är ju faktiskt saker som kan hända och har hänt i verkligheten.
Reklam är det värsta som finns i denna filmen. Man tappar lixom handlingen lite och det kan kännas som man missat något. Filmen är inte så lång men den behöver inte vara längre.
Helt klart värd att stanna uppe och kolla på mitt i natten.

Små läskig underton genom hela filmen. Bra skådespelar insatser av dem flesta. Klart godkänd film.

TheHobbit

Jag tror inte att jag NÅGONSIN har sett små ungar vara så sjukt bra på skådespeleri! Det var absolut värt att stanna uppe till halv fyra på natten för att se klart på denna rulle. Den var inte speciellt läskig, så jag undrar varför åldersgränsen är 15år. Men den var läskig på ett annat sätt, att den där lilla, söta tolvåringen är så otroligt genom-ond! Har har verkligen inget gott i sig över huvud taget! Och Elijah var super han också, så jä*la bra skådespeleri från honom, man ser verkligen hur desperat och rädd han blir när han får reda på vem Henry faktiskt är. Japp, det här blir en solklar femma!

tungspets

Igår, efter att jag fick filmen så såg jag den nästan 3 gånger i rad. Åååh den är så bra! Mac är så himla scary (och söt :D), Elijah Wood gör bra ifrån sig som god, och handlingen är superbra. Sen tycker jag att slutet var oväntat. Valet kanske man förstod, men inte att dem skulle hänga.. ja :)
Okej att filmningen inte är bäst, och att musiken kanske är lite för glad på egentligen sorgliga ställen >!men än så sitter jag med musiken i huvudet, trots att det var ett tag sen jag såg den nu. ;) Jag kommer nog inte lessna på den här filmen i första taget.
Sen hoppas jag verkligen att Macaulay ska göra någon fler film. Gärna Elijah också, för han är en riktigt duktig skådespelare. :)

Arcadia

Otäck. Culkin gör en helt annan roll än vi är vana vid och Elijah Wood är mycket bra som det stackars snälla pojken.