School of Rock

Musik:

Musik:

Handling: För Dewey Finn är rock 'n' roll ingen hobby - det är livet. Han är beredd att satsa allt för att hans band ska vinna den lokala rocktävlingen. Hans kollegor i bandet är dock inte så imponerade av överentusiastiske Dewey utan ger honom enkelt foten en dag. Totalt tillintetgjord och utan att han egentligen vet varför, tackar han ja till ett lärarjobb på en prestigefylld privatskola. Dewey har ingen erfarenhet av att undervisa utan lär sina 10-åriga elever det enda han kan - rock´n´ roll.

År: 2003
Aleisha Allen
Brian Falduto
Zachary Infante
James Hosey

Filmen får en trea enbart på musiken som är väldigt bra. Barnen är fulla av talang och vem gillar inte Jack Black och Tenacious D?!

Filmen i sig är väldigt förutsägbar och saknar några större eller djupare tankar, men så har vi Jack Black att njuta av istället.

Han har verkligen fått sin perfekta roll. Jag tror inte ens att han spelar, utan att han är sådan i verkligheten. Alla andra skådisarna är sådär och barnen är värdelösa så Jack Black gör hela filmen nästan helt själv.

Gillar man Tenacious D och/eller sådan här rock så gillar man även filmen som fokuserar på musiken.

The_Dude

Jag hade förväntningar på denna film, men jag tycker inte att de infriades. Det är inte så att filmen är dålig, den är helt enkelt inte tillräckligt kul. Jag kom på mig själv att inte ha skrattat åt ett ända skämt under nästan en timma sedan Jack Black diveade rätt ner i golvet i början på filmen. Det är inget bra betyg för en komedi! School of Rock är tyvärr varken av eller på.

tennisemme

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här filmen. Jag blev aningen besviken när jag såg den. Det kändes som att det bara handlade om en sak, det kan det väl göra, men på nåt vis kändes filmen lite platt. Kul då och då, lite jobbig då och då, och lite överdriven då och då. Ingen film som fastnar i mitt minne. Men musiken var bra.

Smårolig men är närmare en etta än trean.

Andreasanka

Den här filmen får en stark 3:a en mycket rolig och trevlig film.

LittleDeadGirl

Haha, den har filmen ger en verkligen ett gott skratt, liksom i alla andra Jack Black filmer. Jag har inte så mycket att säga, mer än att detta är en se värdig film för alla Jack Black-fans!

Sallee

School of rock är en mycket underhållande film. Min andra film med Jack Black, och jag är ganska imponerad av hans skådespel. De andra skådespelarna sköter sig bra. Handlingen är ganska enkel men okej.

Pluset går självklart till musiken.
Betyget hamnar på en 3:a

Nja, inte riktigt i min smak. Men hyfsat okej, får en 2:a

hAHAHAHHAAHHA BÄSTA FILMEN DEN ÄR JU BARA FÖR HÄRLIG!

En riktigt skön rulle med Jack Black i sitt esse. Stark trea!