Karate Kid II - Mästarprovet

Sport:

Sport:

Handling: Karatelärjungen Daniel LaRusso följer med sin vise och oförutsägbare läromästare Mr. Miyagi till dennes barndomshem i Okinawa. För pojken är det en resa till en exotisk och spännande värld, där han kan få veta mer om sin tränares hemlighetsfulla förflutna.

För Miyagi är det sista chansen att få se sin far i livet och återuppleva kärleken till sin barndoms älskade.

Men Miyagis hemkomst sätter också igång en bitter fejd med den gamle fienden Sato. En fejd som gör att Daniel kastas in i en spännande sammanstötning mellan kultur och kampsport. Han möter sin största utmaning någonsin i en strid där läraren blir elev och priset för äran är själva livet.

År: 1986
Yuji Okumoto
Joey Miyashima
Danny Kamekona

Copyright Columbia Pictures

Inte riktigt lika bra som den första filmen. Det är inte lika stor fokus på kampsport i denna, utan mer på moral och sånt.

Bra uppföljare, gillar när den har ett samband med första

En bra uppföjare faktiskt, inte lika bra som första men en bra film ändå.

Usel uppföljare. Många scener är otroligt larviga och pinsamma(speciellt slutet)
Den är även väldigt klichéefylld.

Angelus

En sämre film än ettan, samma story men i Okinawa, dålig manus, ba skådespeleri

Min absoluta favorit inom serien. Dom åkter till Japan och träffar den vackra Kumiko spelad av Tamlyn Tomita, och allting är bara helt perfekt! Blev kär i henne första gången jag såg filmen, och jag tror inte känslorna försvunnit riktigt ännu. :) Jättefin musik som vanligt av Bill Conti som förjänar en Oscar för sin insatts! Eftersom 1an fick en 5a av mig kan inte den här få något annat än en stark 5a!

die_hard

mm en trea räcker asså

Sanningens ögonblick - Karate Kid (1984)
Karate Kid III - man mot man (1989)
Karate Kid - Mästarens nya elev (1994)