Order, The

2,1

Handling: Rudy Cafmeyer lever sitt liv till max - och han gör det med stil. Oavsett om han är på diamantjakt i Angola, tvättar pengar i Bryssel eller satsar stora pengar hos syndikaten i New York så är han alltid redo för en ny utmaning. Men hans tillvaro tar en oväntad vändning när hans far, arkeologen Oswald, hastigt försvinner - tillsammans med en ovärderlig religiös skrift som stulits från det museum där Oswald arbetar. Det visar sig att Rudys far arbetade på en bok om "The Order of Trinity", en sekt som härstammar från den store korsriddaren Gilles de Costeau. "The Order" är en av de mest hemlighetsfulla organisationerna i världen, med makt och inflytande långt utöver det politiska och ekonomiska. Dagen därpå får Rudy ett desperat telefonsamtal från sin far, som befinner sig i Israel, och instruktioner om att kontakta en vän i Jerusalem...

År: 2001
Sami Hori
Jack Widerker
David Leitch
Abdel Qissi

när jag tittade på den här filmen när jag va 14 år action freak tyckte jag den va bra nu 5 år senare tycker den suger

Snälla.. Van Damme kan inte göra en seriös dramafilm. Håll dig dig fina fightfilmer! Det är det du gör bäst.

die_hard

ingen fyra men en trea

Kristoffer

Mycket bra handling och en film som ger en mystisk andlig känsla.

Lägg därtill bra actionscener med Van Damme.

djerryg

En mycket actionspäckad film (såklart) när Van Damme är med. Den har en väldigt överraskande bra handling, och detta kombineras med spännande fightingscener. Trots att den här filmen är väldigt kort så lyckades den dock ändå kännas lite långtråkig i slutet. Stark trea.