America's Sweethearts

2,5

Handling: Amerikas favoritkändispar har gjort slut! Gwen har fallit för latinoskådespelaren Hector och en förkrossad Eddie söker styrka hos en ledande vällevnadsguru. Men det finns ytterligare ett problem; regissören till Gwen och Eddies senaste film vägrar låta någon se resultatet. Istället ska den förvisas för pressen på ett PR-jippo i Nevadaöknen som någon sent ska glömma. Den erfarne pressagenten Lee Phillips får i uppdrag att detaljplanera det hela och måste till varje pris få Gwen och Eddie att visa sig tillsammans. Han tar hjälp av Gwens syster Kiki som har fullt upp med att assistera och skämma bort sin filmstjärna till syster. Dessvärre tycks uppdraget vara en aning svårare än Lee trott och snart får Kiki problem av en mer personlig karaktär då hon inser att den mångåriga vänskapen mellan henne och Eddie håller på att övergå i något helt annat. Sakta men säkert börjar romantiken att spira...

År: 2001
Steve Pink
Rainn Wilson
Eric Balfour
Marty Belafsky

Rätt rolig film. Zeta-Jones är väldigt bra som en äckligt bortskämd filmstjärna. Jag har hört att Julia Roberts först blev erbjuden Zeta-Jones roll, men hon valde rollen som hennes syster istället.

xtraordinary

Blev bara så grymt besviken.
Tråkig handling, inget speciellt.
Det ända som var bra var skådespelarlistan

En okej film oväntat slut och det är ju alltid bra.
Julia roberts lika strålande som vanligt.
Alla i filmen är bra..

JoyRide

Tycker denna är jättebra! Alla skådespelarna spelar riktigt bra, spec Julia ! Oj Oj ! Tycker alla borde se denna !

en gullig film man kan slötitta på om det inte finns något bättre, men man blir trött på den efter några gånger

den är rätt charmig på sina ställen, inte världens bästa film men den funkar väl

Cammie

Söt film med duktige Cusack i huvudrollen. Även Zeta-Jones är bra som bortskämd diva och till och med Roberts gör sig bra som nedtonad assistent/storasyster. Filmen är väldigt förutsägbar, men det helt underbara slutet med Christopher Walken lyfter betyget till en stark 3'a.

Regndroppe

Nja, inte min smak. Det har stått att den ska vara jättebra. men det tycker inte jag.

Det ända som är bra är skådespelarna plus lite av handlingen. Fast den var förutsägbar.

En trea.

Trodde att den skulle vara bättre..