Alligator

2,1

Handling: Under en semestertripp till Florida tjatar lilla Marisa till sig en alligatorunge av sina föräldrar. Men snart tröttnar pappan på det bitska husdjuret och spolar ner henne i toaletten.
Tolv år senare sköljer flera stympade lik fram ur stadens avloppssystem. Man misstänker en galen mördare. Kriminalinspektör Madison är dock av en annan åsikt, men har bara stöd av en enda person. En ung, berömd reptilexpert.

År: 1980

Robert Doyle
Patti Jerome
Buckley Norris

Dan banan

Var ska man börja med filmer tillhörande den här kvallan, ni får ursäkta mitt slang.
Vid en första anblick på fallet så har vi en ypperligt tunn handling.
Det finns mycket att naturligt ogilla,
och jag talar för många när jag säger det här.
På en annan kant så har vi behagliga skådisar som på ett respektabelt sätt kan rädda ett bottenapp. Robert Forster och Robin Riker samspelar nära på utmärkt och som övrigt pärlsocker på bullen så har vi Michael V. Gazzo.
Om jag ska vara ärlig mot mig själv och titta sanningen i vitögat så har ju faktiskt effekter och ljud endast med årtal att göra. En förlåtelsnes dag från mig, jag låtsas glömma den delen för en stund.
Det vill sig tydligen till att sluta som en tvåa, och jag stretar inte emot.

Inget att gämföra med filmsalongnes aktuella på den tiden, men för den ynkliga tjugan min brorsa lade ut häromdagen så kan man se på det från ett annat håll.

Underhållande med en hel del humor. Den kultige Silva gör ett roligt litet gästspel som kaxig jägare. På det stora hela är den helt ok i genren. Visst är den B, men den får extra plus för att den inte tar sig själv på så stort allvar.

Som en blandning av Hajen och The Host, fast med mindre budget. Gillar Robert Forster och att filmen har glimten i ögat, vilket betyder mycket för en sån här film. Givetvis är den "B", men har sin charm och underhållningsvärdet duger för mig.

Helt okej, jag tycker att insatserna av skådespelarna var mycket bra. Tycker att den var spännande men den får ändå bara en trea av mig.

zpexan

Dåligt gjord, men bättre än tvåan.

Ingen speciellt bra story,dåligt skådespeleri,foto samt effekter.Tråkig rulle som inte är värd mer än en etta.

Dan banan

Vid en första anblick på fallet så har vi en ypperligt tunn handling.
Det finns mycket att naturligt ogilla,
och jag talar för många när jag säger det här.
Det vill sig tydligen till att sluta som en tvåa, och jag stretar inte emot.

Gud vilka skrattretande specialeffekter! Jag satt verkligen och skrattade åt effekterna! Allt var så himla löjligt! Alligatorn var en gummidocka dom kastade hit och dit!

Alligator 2 (1991)