Alligator 2

1,3

Handling: En alligator livnär sig på kemiska avfall och växer till enorma proportioner nere i avloppssystemet under staden.

Det är en ren tillfällighet att polisen Hodges upptäcker sambandet mellan alla människor som försvunnit runt sjön i stadsparken och odjuret nere i avloppssystemet. Ingen tror honom, allra minst de korrumperade kommunalgubbar som är inblandade i en turistanläggning som strax skall öppnas.

Den stora invigningsfesten närmar sig. Det kommer bli en sensation, men inte på det sätt arrangörerna tänkt sig...

År: 1991

Harlan Arnold

zpexan

Seg och dåligt gjord.

Crocodile

Den här filmen var dåligare än den första men skådespelarna var lika bra som i den första.

Hur mycket jag än vill så kan jag inte ge den en tvåa i betyg. Såg den som tonåring och tyckte väl då att den var rätt hyfsad, men nu känns den bara patetisk. Filmen har ingenting som sticker ut. Halvtaskiga skådespelare får leverera urusla repliker och alligatorn är dåligt gjord. Den får en stark etta eftersom jag har en förkärlek till filmer på detta tema. Se hellre första filmen som är totalt överlägsen vad gäller allt.

Alligator (1980)