Hajen 3

1,7

Handling: Den tredje rysaren med jättehajen utspelas i Florida Sea World, en nöjespark med ett gigantiskt havsakvarium, delfiner och vattenskidåkare. Vid invigningen dyker en objuden gäst upp - en tolv meter lång haj, som smiter in genom en trasig undervattensgrind. Det är upptakten till ett fasansfullt drama. När besökarna vandrar omkring i tunnlarna på botten av lagunen, lurar hajen utanför. En fruktansvärd mördarhaj, som sätter full fart mot tunnelns glasvägg!

År: 1983

John Edson
Kaye Stevens

Copyright Universal Pictures

Shadowfax

Man kan inte använda riktiga och overkliga hajar på samma gång! Det är skrattretande.. Sedan att hajen inte rör fenorna när den simmar är minst lika skrattretande. Actionscenerna är överhuvudtaget riktigt dåliga. Manuset är likaså. Kan det bli mer än en etta?

Låt oss börja denna recension med effekterna.Vilka var så dåliga att man i många scener ser att hajen är ditklippt.Och varken handlingen eller skådespelet är något att hurra över det heller.Låt oss nu sluta denna korta recension med att jag inget mer kan säga,en total katastrof helt enkelt.

Rebecca_janzon

Denna film är den sämsta i Hajen-triologin. Håller inte alls måttet. Handlingen är okej men effekterna är så fruktansvärt dåliga. Se den inte, du blir bara besviken.

pizzamatte

Effekterna var så usla så till och med King kong från 1933 har bättre. Kanske överdrev lite där men ingen större skillnad

skitfilm utan dess like!

Handlingen är helt ok, men jag måste säga att specialeffekterna verkligen suger i den här filmen.. Riktigt besviken är jag..

hannabanana

Jag håller inte speciellt bra reda på alla hajenfilmer men är det inte i trean som de har satt en bild på en helt stilla haj som åker fram i vattnet mot den där undervattensbasen? (såg det i handlingen nu) och sen går glaset sönder (världens sämsta 80-talseffekt) och vattnet kommer in typ tretti år efteråt?
hahahahahaha.

det är väl bara första hajen som är värd ens ett betyg..

Helt onödig film, hade räckt med den första och kanske den andra.

ronnbackmeister

Grymt dålig uppföljare.
hajen 3 och 4 är filmer man inte ska se.
sämst skådespeleri och kanske de fulaste effekter jag någonsn har sett. GUD!!

Hajen (1975)
Hajen 2 (1978)
Hajen 4 - Återkomsten (1987)