Hajen 4 - Återkomsten

1,9

Handling: Ellen Brody har just fått veta att hennes son fallit offer för den fruktansvärda mördarhajen. För att skapa sig en ny tillvaro, långt ifrån alla uppslitande minnen, flyr hon till Bahamas. Men hon hinner knappt installera sig, förrän en högst oväntad gäst dyker upp i de annars så fridfulla vattnen. Den här gången dödar den inte blint. Den har valt ut sitt offer.

År: 1987

Edna Billotto
Fritzi Jane Courtney

Copyright Universal Pictures

Shadowfax

Den var ju riktigt dålig. Hajar väser inte så det låter flera km (fick för mig att den gjorde det?), dessutom ser den ut som en riktigt dålig mekanism.. Förutom när den biter fast i båten - då ser den ut som en gummihaj. Det enda som ser någorlunda normalt och riktigt ut är när hajen hoppar upp och attackerar.
Jag tycker då att det med bananbåten var ett av det sämsta på filmen. Hajen flyter ju!
Men jag kollar gärna på filmen ändå, det är en "rätt bra" komedi... Det ser ju ut som en i alla fall... Jag förstår inte hur de kan räkna det som skräck, det enda som ser äckligt/läskigt ut är attacken i början...

Håller inte alls. Totalt ovärdig uppföljare. Filmen har bara en enda riktigt bra scen och det är scenen med bananbåten.

Judith Barsi, flickan som spelar Thea Brody, blev 1988 skjuten i huvudet av sin far när hon log och sov. Hon dog omedelbart, endast 10 år gammal.

Rebecca_janzon

Hajen 4 får godkänt av mig. Den är mkt bättre än 3:an då den ialf handlar om samma familj som 1 & 2:an. Effekterna är sådär, det är mer "undervattenscener" än 1 & 2:an. Allt kretsar inte kring den väldiga besten utan mer om människorna och deras privatliv om man jämför med tidigare Hajen-filmerna. Se den om du har tråkigt och är lite Hajen-fanatiker

Gillar tanken av att hajen följer efter vart var som hälst det finns vatten men historien är för meningslös för att uppskatta. Fult gjord haj också som pricken under i!

Sallee

Har inte sett någon utav dessa haj filmer, men kan tro att detta är den sämsta. Ingen vidare film och heller inget bra skådespel & hajen ser inte ens verklig ut, nja måste kanske se första filmen för att betygsätta denna mer. ! :)

Betyget hamnar på en svag 1:a

slizy

Nej, detta höll inte. Har inte tyckt att de två första var särskilt bra heller men denna var mycket sämre.

Sämsta filmen i serien!

pizzamatte

en bra film:P grym men något överdriven stuntals, Framför allt när hajen hoppade upp och drog ner en från båten. Det där med personlig hämnd var lite löjligt men i stora taget bra

Säger bara: helt onödig film.

Hajen (1975)
Hajen 2 (1978)