Ingen fara på taket

3,6

Handling: Susan är en vild arvtagerska som blir kär i den tankspridda professorn Dr David Huxley. Hon jagar honom ständigt och det trots att David står i begrepp att gifta sig med en väluppfostrad flicka.

Ligger på plats 88 på American Film Institute's Top 100-lista.

År: 1938

Virginia Walker
John Kelly
Asta

Nefern

Inte en lugn stund i denna riktigt roliga film med lysande Cary Grant och Hepburn i huvudrollerna! Den var absolut bäst i början, då man fnittrade mest hela tiden, segade ut lite mot slutet. Lustigt hur Baby kom in efter så lång tid i filmen eftersom att det baserades så mycket på denne senare.

Var säkert jätterolig när den kom ut men nu endast flamsig och tramsig. Svag tvåa i betyg.

En svag -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Låg vid titten 20121009 på plats 227 på IMDb Top 250, vilket jag inte kan förstå. Där är filmen inte värd sin plats.
Njaej, kan inte se detta som ett mästerverk. Småkul men en del överspel, visserligen signifikant för farsen, dock blir det förvånansvärt lite roligt. Är snäll då jag ger den en trea. Lite charm finns ändå, och den var säkert skickligt gjord då den kom.

Det här är en gammal komediklassiker med Katharine Hepburn och Cary Grant i huvudrollerna. Roligt blir det dock ytterst sällan då det är på tok för mycket fars och gapigt å det olidligaste. Både Hepburn och Grant krämar på alldeles för mycket och dessa två storheter blir närmast pinsamma. Stressande, fånigt och inte ett dugg kul.

Raffset

Stundtals rolig, men blir för mycket (som komedier ofta tenderar göra). Trots allt bra om man ser den för att få skratta, bra skådespelare och ett fyndigt muntugg. Blir lite störd på hur Susan porträtteras.. men kan förbise det.

Nefern

Vilken underbar film! Jag älskar såna här härliga klassiska komedier. Cary Grant och Katharine Hepburn är fenomenala. Ett måste!

Filmen är svartvit