Vittnet måste tystas

3,6

Handling: Jack är ljudtekniker och ger sig ut i natten för att spela in ljudeffekter till en skräckfilm. Det han fångar upp på bandet är dock tillräckligt skrämmande i sig - ett riktigt mord. Det finns dock höga politiska krafter som till varje pris vill tysta det enda vittnet...

År: 1981
Lori-Nan Engler
Cindy Manion
Missy O'Shea

Copyright Filmways Pictures

Tredje DePalma filmen jag ser på mindre än en vecka är en bra thriller med shysst skådespeleri från Travolta. Upplevde dock inte den svettiga och intensiva spänningen som man ville ha. Ändå är den självklart sevärd.

Lawrenson

perfekt b-film-noir, där man känner de palmas närvaro från början till slut. Fläckfri historia, underbart manus med mörka betoningar som sätter sig i ditt minne.
Travoltas bästa!

En klassiker av Brian De Palma. Lithgow är skrämmande som yrkesmördare och Travolta gör en av sina bästa rolltolkningar innan "Pulp Fiction". Läskig och spännande. Ett måste för dig som vill bli lite rädd.

Intressant, experimenterande registil, fast det blir även lite obegripligt ibland. Vi får serverad, en ntressant story, fast lite onödigt invecklad. Ljudarbete är som sig bör bra, men även fotot.

Lawrenson

Travoltas bästa!

Underskattad De Palma thriller. Intressant manus som håller tittaren på helspänn.

Blow-Up - förstoringen (1966)