Snake Eyes

2,4

Handling: Cage spelar en cynisk och inte helt sympatisk polis som dras in i livsfarliga intriger när USA:s försvarsminister skjuts till döds framför ögonen på 14 000 åskådare under en boxningsmatch. Cage tar upp jakten på mördarna i den avspärrade arenan - men inget verkar vara som det ser ut...

År: 1998
Tamara Tunie
Chip Zien
Michaella Bassey
Paul Joseph Bernardo

En riktigt spännande och nervkittlande film, precis i min smak. Lite saker i slutet gjorde mig lite förvirrad, så blir en stark trea, annars hade den fått en svag fyra.

Börjar spännande men slutar på ett icke-originellt sätt.

Halvdan thriller. Den har visserligen några spännande scener, men på det stora hela så känns den ganska amatörmässig. Brian De Palma har gjort bättre filmer.

die_hard

cage du kan väl bättre va?

Det känns konstigt att sätta en stark tvåa, men efter den inledande helt suveräna första scenen (lång tagning utan klipp) så fallerar den och blir i mina ögon smått misslyckad. En av Cages sämre filmer.

tessan81

Magnifik början på denna film som i sig höjer filmen ett snäpp på skalan. Boxningsmatchen under vilken USA´s försvarsminister mördas är otroligt snyggt filmad och stämningen under denna scen ger mig gåshud varje gång...Sedan tappar filmen tyvärr mycket fart och blir till "vardagsaction". Stark 3.