Cat's Eye

Handling: Stephen King skrev manuset till denna film där tre historier knyts ihop med hjälp av en katt. Ett radikalt sätt att sluta röka, en livsfarlig klättring och ett troll som ska stjäla livet från en liten flicka träffar vi på.

År: 1985

Jack Dillon
Susan Hawes

Copyright MGM/UA Entertainment Company

Silverpilen

Tre bra kortfilmer. Kul idé. Till skillnad från många andra så gillar jag den siste delen med trollet bäst. Är mest skrämmande. Minst gillar jag delen med skyskrapan. Men alla tre är bra. Lite speciellt också att allt är ur en katts ögon! Och katten är söt också! Jag älskar ju katter så blir ju att jag tycker det!

Denna film är väll bra och så men inte den bästa stephen king filmen jag sätt.

Crocodile

Bra men det skulle ju vara en djurskräck det är vad det stod på nätet iallafal.
Slutet var lite roligt det här trollet såg rolig ut.
Handlingen var konstig.

die_hard

trean blir bra den

korp72

Episodfilm som heltklart sevärd!! Kanske ingen riktig höjdare men som tidsdödare en regnig lördag duger den bra.

Historierna håller inte riktigt lika hög klass som de senare filmerna, men visst är historierna obehagliga. Det intressanta med Stephen King är på vilken nivå han placerar ondskan i sina berättelser - ondskan består inte av en människa som saknar moral och sunt förnuft utan av något mycket mer hårresande.

Nej ! inte bra alls. Riktig B-film som aldrig borde ha filmats. Ännu en i raden av filmer som bygger på Stephen King material som är riktigt kasst.