Jurtjyrkogården 2

2,4

Handling: Veterinären Chase Matthews (Anthony Edwards) flyttar efter hustruns död tillsammans med sin 13-årige son Jeff (Edward Furlong) till Ludlow för att börja ett nytt liv. Jeff trakasseras av sina jämnåriga i grannskapet och blir vän med en annan enstöring, Drew Gilbert, som lever i ständig skräck för sin elaka styvfar Gus (Clancy Brown). Efter att Gus kallblodigt skjutit ihjäl Drews älskade hund begraver pojkarna den på byns indianska begravningsplats – en plats som sägs ha krafter att få de döda att återuppstå. När ondskan vaknar till liv inser pojkarna att det ibland är bäst att inte utmana ödet.

År: 1992

Wilbur Fitzgerald
Elizabeth Ziegler

Copyright Paramount Pictures

Shadowfax

Filmen håller inte alls samma klass som ettan, som var riktigt välgjord och som framkallade en del rysarkänslor. Tvåan faller platt på dessa punkter. Som skräckfilm misslyckas den för den lyckas vare sig med ren skräck eller den krypande känslan. För egen del tycker jag att det händer på tok för mycket för att filmen ska komma till sin rätt.

Svag tvåa.

En ganska spännande film. Skrämde mig dock inte, men det hade jag inte förväntat mig heller. Ettan är bättre.

tungspets

Som rysare fungerar den väl inte så värst bra... men på något sätt gillar jag den! Det är någonting charmigt med gamla filmer. Dessutom spelar Edward Furlong så himla bra att han höjer upp hela filmnivån till något annat.

kaj08

Haha... Vet inte vad jag ska tycka om filmen egentligen. På ett sätt var den riktigt underhållande och rolig. Jag såg den nu för andra gången och trodde först det var en parodi-film, men sedan slog det mig att det är ju Jurtjyrkogården 2. Jag kommer ihåg att jag avskydde filmen när den kom då jag hade ganska stora förväntningar på den, och visst är den riktigt usel som skräckfilm. Dock är den ju så usel så den blir riktigt riktigt rolig. Speciellt i ett par scener (som väl är tänkta att vara otäcka) där mördaren jagar sina offer.

Med tanke på att filmen är tänkt att vara en skräckfilm så är 1-an i betygväg helt naturlig.

Gus karaktären är ju för härlig men det är svårt att förbise det usla, krystade manuset!
No brain, no pain... think about it :)

Helle85

inte helt illa men föredrog ettan!

Crocodile

Skit bra film .Den första Pet sematary var en djurskräck men den var inte så mycket djurskräck tyckte jag .Men den här var värkligen en djurskräck.
Se den här filmen.

Jurtjyrkogården (1989)