Return of the Living Dead 2

2,4

Handling: I en liten stad hittar ett gäng ungdomar en behållare som av misstag börjar läcka. Ut ur behållaren kommer en underlig gas som snart får de döda att vakna till liv igen.

År: 1988

Allan Trautman
Don Maxwell
Reynold Cindrich
Philip Bruns

Jättelöjlig zombierulle. Det första man upptäcker i filmen är hur usla skådespelarna är, det finns alltså inte en enda bra skådis i filmen, därför blir filmen bara mer overklig. Det är fula effekter, tråkigt manus, den är FÖR lik andra zombierullar och de andra är bättre än denna. Dessutom är zombierna otrovärdiga, de pratar, de kan till och med tänka, och så är de väldigt fult gjord, detta mina damer och herrar måste vara den första C-filmen. Skälet till att jag blir besviken är för att de inte alls följer, vad ska man säga "zombie-konceptet" I en zombierulle ska bara zombierna vara där för att ge filmen en extra effekt, detta misslyckas ofta filmerna med då de sätter zombierna i centrum, det blir oftast bara larvigt. Nej jag säger då det, vill ni bli riktigt uppskrämda av något så simpelt och larvigt som zombies så ska ni spela remaken av Resident Evil på Gamecube, där sitter ni inte still och väljer efter ett tag att stänga av skiten. Om ni inte är riktigt galna :D

Kaktus

Tycker sånna här filmer ger Zombie.filmerna dåligt rykte.. Dom ska vara alvarliga, inte töntiga

En uppföljare som påminner mycket om första filmen och jag tycker de lyckas nästan lika bra. Kul och lite halvtöntigt, precis som det ska vara. Sevärd!

Shadowfax

Lite halvseg film.. Ingen speciell skräck heller tycker jag. Men den är rätt kul på vissa ställen.

Return of the Living Dead, The (1985)
Return of the Living Dead 3 (1993)
Return of the Living Dead 4 (2005)
Return of the Living Dead 5 (2005)