Return of the Living Dead 3

2,2

Handling: Curt är son till en vetenskapsman i armén som ägnat sitt liv åt fasansfulla militära experiment. Julie är en glad och vild tonåring som får alla killars blickar efter sig. I första ögonkastet förstår Curt och Julie att de är menade för varandra och deras kärlek vet inga gränser. När Julie dör i en olycka försöker därför Curt att få henne tillbaka till livet med hjälp av faderns forskning. Men ibland är kärlekens pris mycket högt...

År: 1993

Sarah Douglas
Abigail Lenz
Jill Andre
Michael Decker

"En av de sämsta zombiefilmerna någonsin, bara House of the dead ligger före denna."
Japp, detta är det värsta skräpet du kan hitta. Det började med Night of the living dead, Dawn, day osv. Om vi säger att Night of the.. var roten och de fristående uppföljarna resten av kroppen på väg upp mot kronan. Liksom trädets stomme. Men trädet har också grenar: Return of the living dead serien, som med första filmen bara blev sämre och sämre, tack och lov slutade det med den här filmen som var den sämsta av dem alla. Grundstoryn i alla zombie-filmer brukar lyda: Gas väcker döda till liv, eller virus eller något sådant. Just precis så är det i den här filmen, och det är inget konstigt med det och inget speciellt med det. Förutom att det är dåligt, fult och enformigt. Det mesta är dåligt i den här filmen, till och med skådisarna gör ett uselt jobb. Men det hade jag också gjort om jag hamnat i en sån här dynga.
Ljud/Musik: 2
Manus/Handling: 1
Skådespelare: 2
Effekter/Foto: 2
Filmlängd: 1
Filmen får en stark etta. Inte den sämsta, men fyfan vad usel den här. Se den inte! Ni kommer ångra er!

magnus_65

Mycket blod och lösa kroppsdelar.
Många scener blev man lite illamående.
Den här filmen är så sjuk att det knappast kan vara nyttigt att se den:)

En slags Romeo och Julia-skräckvariant som fungerar bra. Mera skräck än de två tidigare filmerna och titeln skulle nog kunna ha kallats något annat egentligen. Sevärd zombieskräck helt enkelt och Clarke är bra i huvudrollen.

Xenomorph

Till skillnad från första Return of the living dead så kan inte detta kallas komedi. Endast ett fåtal saker kunde man le lite åt, men inget mer. Filmen är ganska seriös, men knappast logisk. Zombiesmittan påverkar olika mycke beroende på vem som får den.

Kunde varit mycket bättre.

Return of the Living Dead, The (1985)
Return of the Living Dead 2 (1988)
Return of the Living Dead 4 (2005)
Return of the Living Dead 5 (2005)