Alice söta Alice

Handling: New Jersey. Då den yngsta dottern i en familj mördas misstänks hennes ondskefulla syster Alice.

År: 1976
Regissör: Alfred Sole
Originaltitel: Communion
Alternativ titel:Alice, Sweet Alice (Klippt brittisk version)
Alternativ titel:Holy Terror (Klippt brittisk version)
Längd: 01:38, 01:48 (Unrated version)
Ingår i tema: Ondskefulla barn

Lillian Roth
Patrick Gorman
Kathy Rich

Copyright Warner

Usel rysare med ett ohyggligt dåligt manus. Trots en mängd ledtrådar, hypoteser och halvfärdiga idéer som skickas ut lyckas filmen inte dra någon slutsats – då eftertexterna rullar förbi är jag praktiskt taget lika vilse som jag var från första början. Soundtracket är visserligen hyfsat, men jag tröttnar snabbt på den ostrukturerade historien som ägnar mindre tid åt Alice och mer åt en rad karaktärer som jag för det första knappt vet vilka de är, och för det andra inte har någon aning om vad de har i historien att göra. Rullen baseras i stort sett på en enstaka scen som visserligen är kuslig, men snabbt förlorar effekt då det med tiden visar sig att det är all skräck Alice Sweet Alice kommer att erbjuda. Jag ser inte förövarens motiv bakom morden, och den tvetydiga avrundningen gör mig bara irriterad.
"There's so much junk around this filthy place, I bet you never clean it. It smells like cats' piss."

die_hard

inge bra foto men riktigt bra i alla fall

Hanes

Likadan som Valentine. ändå ganska läskig och bra

En läskig och småbisarr skräckfilm som lämnar en lite obehaglig känsla efter sig. Unga Sheppard är mycket bra i huvudrollen. Sevärd!