Frida

Handling: Förutom att vara en skicklig konstnär, var Frida Kahlo bisexuell och kommunist. Hon fick kämpa med en temperamentsfull make, ständiga plågor efter en bussolycka, en benamputation och slutligen drog- och alkoholproblem som tog livet av henne vid 47-års ålder.

År: 2002
Alejandro Usigli
Lucia Bravo
Fermín Martínez
Loló Navarro

En 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Trots 2 Oscar-statyetter (bästa originalmusik samt bästa make-up), välspelat och intressant drama hela tiden samt en rollista som är få filmer förunnad, når filmen inte högre betygshöjder än så här.
Denna ser man en gång.

det e här en film man ser bara en gång..men den va bra men den va för seeg för min smak

en svag trea

movie-king

skön film med fina mycket fina miljöer!

Tyckte om filmen, den va gripande och så. Men den va också rätt seg emellanåt, lite för seg för min del. Så i slut betug får den en 3:a av mig

Pesole

Älskar den här filmen, Salma Hayek är en underbar skådespelare, hon är riktigt duktig i den här filmen.

Wookad

En gripande berättelse om den världskända konstnären Frida Kahlo, som främst avbildade lidande på sina tavlor, ofta i form av sig själv.

En tragisk olycka i hennes unga år ledde till ett stort antal operationer och mycket lidande fram till hennes död.

Handlar om Frida Kahlos tragiska livsöde. Det är intressant att se att detta faktiskt har skett på riktigt. Tycker den emellanåt var lite segt bara, så det får räcka med en trea i betyg.

Filmen är både i färg och svartvit