På driven i New York

Sport:

Biografi:
Sport:
3,6

Handling: Ett drama om ett gäng skolgrabbar som har talang för basketball. De drömmer om att bli så duktiga att de kan gå på college och göra idrottskarriär. Tyvärr är deras sociala förutsättningar inte de bästa. Från att ha föraktat kvarterets narkomaner börjar de visa liknande mönster.

År: 1995

Josh Mostel
Juliette Lewis
Michael Imperioli

Copyright New Line Cinema

En mkt bra film om narkotika, väldigt bra måste jag säga :)

Historien intresserar inte mig, dessvärre, även om DiCaprio gör rollen väldigt bra. Väldigt ledsam och tråkig film, som säkert passar andra bättre i smaken.

Canucks_

Väldigt bra och realistiskt film. DiCaprio är klockren, men en som jag tycker var dålig är Mark Wahlberg. Killen kunde inte spela drogad.

Social__Distortion

Riktigt bra film. Bra Story o bra skådespeleri.. Rekomenderas. Stark 4.a

Frida_OSX

Inte direkt en film som föll mig i smaken. Även fast det är ett drama som utspelat sig i verkligheten och berättar om ett svårt liv. Skådespelarna gör ett bra jobb. skulle också säga en av DiCaprios bästa prestationer.

taz

Riktigt bra tung drama om fyra ungdomar som drömer om att få spela basket på college men drogerna kommer ivägen. rekomenderar den starkt en klar 4

starkenberg

har gör Leo en av sina bästa rollprestationer och är värd att se för det. en gripande berättelse och knarkens hårda liv.