Livet i 8 bitar

2,5

Handling: En eftermiddag när J som vanligt har förlorat sig i TV-spelets värld, trots att han egentligen skulle plugga för en resttenta, kommer hans flickvän Lina på honom. Lina är ordentligt trött på J:s spelande. De två slår vad. Om J vinner världsmästerskapet i Nintendo skall Lina aldrig mer klaga på hans TV-spelande - och om han förlorar så får han aldrig mer röra ett TV-spel.

J lyckas kvala in till tävlingen som ska gå av stapeln i Los Angeles, men till sin stora förskräckelse inser han att det finns ett enormt hinder i vägen: Tävlingen går av stapeln exakt ett dygn efter den judiska påskmiddagen, den allra viktigaste högtiden i hans familj, som han absolut inte får missa - för då kommer hans familj aldrig att tala med honom igen. Samtidigt kan han inte missa tävlingen, för då får han aldrig mer röra ett TV-spel...

År: 2002

Kailey Litherland
Nils Moritz
Staffan Westerberg

Copyright SF

Jag hade oerhört svårt för den här filmen. Mer obehaglig än rolig. Usel svensk film som lämnar efter sig en bitter eftersmak.

Sofia92

Tveklöst något av det sämsta jag sett.
Det var väldigt länge sen jag jag såg denna filmen men jag kommer ihåg den eftersom att den var så fullständigt vrickad.
Ingen film jag skulle vilja ha om jag så fick den.

struwe

Nä det här var inte bra,visst Bergkvist är bra som vanligt och en del sköna karaktärer har dom fått med,men allt kändes allt för rutinmässigt och historien var för tråkig och lite konstig faktisk.En svag etta blir det bara

Social__Distortion

haha rolig film Kjell Bergqvist är lika skön som vanligt. alla karaktärer är iuf sköna men kjell något extra. så dryg :) rekomenderar den om du inte sett den!

Mikael

Mest bara tråkig... Kjell Bergqvist är skön dock.

Film för nintendo-fans. Jag har själv varit det, men det var ett tag sedan. När jag såg denna film för ett par år sedan så tyckte jag bara att den var väldigt tunn och fånig. Några scener var dock ganska underhållande.

Moreira

Jg älskar den, den är rolig med roliga skådespelare. Speciellt min söte bror som springer runt i barlettklänning :D