50 First Dates

Handling: När tjejtjusaren Henry Roth träffar Lucy uppstår kärlek vid första ögonkastet. Men när de träffas igen nästa dag har hon ingen aning om vem han är. Lucy har nämligen extremt kort närminne. För att Henry ska vinna henne måste han få henne att bli kär i honom om och om igen - varje dag.

Regissör: Peter Segal
Jonathan Loughran
Missi Pyle

Copyright Sony Pictures Home Entertainment

Frida_OSX

Nja... Detta tycker jag inte är någon höjdare, Men en Okej film.
I början verkade den lite långtråkig men efter ett tag ville man verkligen se hur det skulle gå för detta par.
Jag trodde att jag visste hur det skulle sluta, ett tråkigt "o allt blev bra till slut", vilket det mer eller mindre gjorde, men inte på det sätt jag trodde. Jag blev positivt överraskad!

Filmen är mysig och väldigt snäll med klassiska verktyg för att locka till skratt. Den har med de obligatoriska fåniga karaktärerna som Alexia, Lucys bror och valrossen. Det här känns som en typisk amerikansk komedi - fast i söderhavsmiljö.

Savannah

En söt komedi som räcker att se en enda gång. Sandler spelar inte över alltför mycket (otroligt nog!), men Barrymore är den som räddar betyget.

Gavina

En av mina favvo kärleksfilmer!! Vad gör man inte för sin kärlek! Underbar, sett den i sin helhet tre gånger.

Bättre än vad jag trodde den skulle vara. Underhållande och bra.

Smårolig, småfånig film med ett skumt och tvistat slut. Inga stjärnkvalitéer här precis.

Cissilicious

Tycker nog att denna film är värd en trea. Är en väldigt mysig komedi man kan se många gånger.

Linniz

Handling: +
Oförutsägbar: -
Regi: Peter Segal -
Skådespelare: Drew Barrymore +
Unik: -

Isko

Visst, filmen har snott väldigt mycket från groundhog day. Men den underhåller ändå.
Om ni gillade 50 first dates, så kommer ni älska groundhog day!

rätt så larvig film men kul som bara den:)