Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren

2,2

Handling: Det har nu gått ett år sedan Julie terroriserades av en galen mördare iklädd lång, svart regnrock och med sydväst på huvudet... Fortfarande spökar oron att han ska komma tillbaka, och för att glömma åker Julie tillsammans med några vänner på en weekend-semester till en paradisö för att sola och festa...

År: 1998

Red West
Michael P. Byrne
Michael Bryan French

janne lindh

En uppföljare som aldrig borde ha gjorts. Löjeväckande och med töntiga effekter.

Silverpilen

En riktigt bra, spännande, intressant och cool skräckfilm!!
Defensivt den bästa delen i filmserien Jag vet vad du gjorde förra sommaren! Även väldigt oförutsägbar och vältänkt! Och en av de häftigaste filmer jag har sett! Speciellt ett par klockrena scener i slutet är riktigt häftiga!
Har lite svårt att förstå de låga betygen son denna har fått av många. För den är ju som sagt en av de bättre skräckfilmer som jag har sett! Många vältänkta och intressanta överaskningsmoment har den också. När det gäller cool/häftigheten så får filmen en klockren femma! Fast filmen i dig får en klockren trea, snudd på en fyra!!
Rekommenderas!

stilis

Ett år har gått sedan en galen mördare jagade Julie och hennes kompisar. Julie försöker förtränga det obehagliga, men minnena kommer tillbaks och hon försöker att glömma det, genom att åka till Bahamas tillsammans med sina vänner.

En ganska sevärd skräckfilm med bra skådespeleri, särskilt skådespelerskan Jennifer Love Hewitt som är förbaskat snygg.

Regissören Danny Cannon visar att han kan skrämma livet ur en med äckliga effekter.

Defenitivt sämre än ettan men sevärd om man gillar denna genre. Lite överraskingsmoment dessutonm.

knappt så den va godkänd.följer skräckens formel A.ganska dålig.slutet va krystat.svag 2

Evenstar_92

Kan inleda med att jag inte har sett ettan, men jag hängde med väldigt bra ändå.
För det andra tycker jag att uppföljar namnen "jag vet fortfarande" och "jag kommer alltid att veta" enligt mig är riktigt dåliga namn, gillar det inte alls.

Skådisarna var det inget större fel på, men det var ju inte några lysande stjärnor heller.
Den här skräckfilmen går i exakt samma spår som alla nutida skräckfilmer, de tror att mördaren de valt ut är omöjlig att förutspå men det är det absolut inte. Slutet är också som alla dagens skräckfilmer, slutar precis likadant så det är inte roligt längre alls.
Den kändes inte genomtänkt, känns som att det kom på efter x antal dagar på inspelning att "ja, den får vara mördaren!". Den känns bara spontan och rejält orealistisk, så handlingen var inte bra.

Hur dålig jag än kommer tycka att skräckfilmer är så blir jag alltid rädd för dem, livrädd. Så självklart tyckte jag att den här var nervkittlande flera gånger och blundade en och annan gång.
Men rädd blir jag jämt, och jag vet att filmen inte var bra bara för att den lyckades göra mig rädd.
Så nej, en 2:a för duga.

men nej, varför göra en uppföljare? Så dålig film, blev inte rädd en enda gång

Jag vet vad du gjorde förra sommaren (1997)
Jag kommer alltid att veta vad du gjorde förra sommaren (2006)