Jag vet vad du gjorde förra sommaren

2,5

Handling: Fyra kompisar står inför sina liv med planlagda karriärer. Men nu ar det fest! De åker till en avlägsen strand för att njuta av sista natten tillsammans, supa och berätta historier. Natten blir lång, de får rikligt under västen och allting är bara häftigt och problemfritt – tills de skall köra därifrån. Med en fruktansvärd smäll kör de på någonting utefter vägen. Någonting som liknar en människa...

År: 1997

Rasool J'Han
Dan Albright
Lynda Clark

stilis

Några ungdomar berättar historier i det idylliska USA. När dom sen åker iväg med bilen, så får dom vara med om något som kommer att förändra deras liv.

En klart underskattad skräckfilm/slasher/rysare p.g.a. enastånde skådespeleri, regi, manus.

Det är också mycket subjektiv kamera, som används ofta i skräckfilmer!

En solklar femma(5).

Måste ses!

anddav507

Haha, det är ju så dåligt att det blir extremt underhållande! Usla skådisar, uselt manus, kliché staplas på kliché...I love it! xD

Den här filmen får mig nästan att må illa. Den skrämmer flera gånger livet ur mig och har flera twistar som gör att man som tittare får tänka om. Ska dock erkänna att det riktigt läskiga dalar i slutet av filmen. Då känns det mest som en katt och råtta lek där de obligatoriska klyscherna dyker upp. Men jag kan trots detta inte låta bli att gilla filmen. Se den. Men inte ensam :)

Nikita

Jag kan inte riktigt med handlingen i denna film; om jag hade råkat köra på någon, eller varit med om att orsaka en sådan olycka, så hade jag utan tvekan ringt polisen. Annars skulle jag/de flesta för alltid vara fångna av skuldkänslor och ångest.
Att Julie (spelad av Jennifer Love Hewitt) tycktes vara till synes oberörd av sina vänners bortgångar, och allt som hade hänt, i slutet av filmen, verkade också ganska märkligt.

Egentligen borde jag nästan underkänna filmen, men det finns några ljuspunkter.
Sedan så var upplösningen en helt annan än jag, och säkert många andra, trodde (även om den inte var vidare realistisk), så filmen lyckas ändå få godkänt.

Den är inte särskilt läskig. Den innehåller inte särskilt mycket blod och otäcka scener. Skådespelarna är inte enastående. Men personligen tycker jag om sådana här filmer. Dock börjar det otäcka lite tidigt, man hinner liksom inte lära känna karaktärerna.

stilis

Det är också mycket subjektiv kamera, som används ofta i skräckfilmer!

En solklar femma(5).

Måste ses!

Gotlandskanin

Vilket lågvattenmärke! Så förutsägbart och banalt att till och med Teskedsgumman ter sig skrämmande...

ja tyckte den va helt okej.hoppas tvåan e bättre

Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren (1998)
Jag kommer alltid att veta vad du gjorde förra sommaren (2006)