Big Daddy

Handling: Adam Sandler spelar en tjejgalen kille med flickvän. För att imponera på henne adopterar han en liten pojke. Fast hur han uppfostrar honom, det vet han inte...

År: 1999
Peter Dante
Jonathan Loughran
Steve Buscemi
Tim Herlihy

Antagligen den bästa Adam Sandler komedin efter Click - som enligt mig är den bästa i seriösare försök - och det är även Big Daddy, en film som inte är larvig för att den bjuder på mer än bara jävulskap. Det bjuds på glada skratt och filmen är full av kärlek och omtanke. Men som vanligt, för detta är ju Dennis Dugans - som gjorde Happy Gilmore, liksom - så känner vi igen mycket annat också. Som de komiska oviktiga bifigurerna som mest är med för skojs skull, och oftast så får de stå för de mer sadistiska inslagen, och de är Rob Schneider och Steve Buscemi.

Väldigt typiskt Adam Sandler komedi, men med det där lilla extra som håller filmen från att bli helt oseriös. Den lilla grabben som behöver en pappa och Adam Sandler i den opassande rollen som fadersfigur. Det funkar, det blir kul, ibland lite pinsamt, men för det mesta bjuds det på hjärtlig humor. Svag fyra blir det.

Pesole

En speciell film, men den är okey. Den har en bra handling egentligen, men kanske inte den bästa.

lite charmig faktiskt :) bra i allmänhet

Wretman

Absolut den bästa Starwars filmen av vom alla!

Maria007

Antingen är jag lite smått förälskad i Adam Sandeler eller så är filmen okej eller bra!

redlefto

långtråkig och totalt jävla menningslös

IWantItThatWay

En av Adam Sandlers bästa filmer! Den är rolig att titta på, men ibland blir det lite konstigt och typ...överdrivet. En fyra, som är på gränsen till en trea!

Gillar inte Adam Sandler riktigt...och heller inte i denna film. Känns som att det är menigen att den ska va rolig, men nja...får en 2:a

Chaplins pojke (1921)