Chaplins pojke

3,6

Handling: En kvinna lämnar sin nyfödde son i en rikemansbil i hopp om att barnet ska få en bra uppväxt. Bilen blir dock stulen av två skurkar som lämnar av barnet i en fattigmansgränd. Det är här den lille luffaren hittar barnet. Fem år senare lever de som far och son tillsammans i både glädje och sorg.

År: 1921
Regissör: Charles Chaplin
Originaltitel: The Kid
Ingår i tema: IMDb Top250

Charles Chaplin
Jackie Coogan
Edna Purviance
Granville Redmond

Alltså jag förstår faktiskt inte vad det är som är så bra men Charlie Chaplin för den här var inte särskilt roligt, men jag kanske förväntade mig för mycket. Historien har jag redan glömt fast jag såg den för ett par dar sedan, så den kan inte ha lämnat några spår..

Väldigt bra och fin liten film.

Det här är en av de bättre filmerna med Charlie Chaplin mycket tack vare att han inte känns för mycket som i exempelvis Diktatorn. Istället känns minspelet underbart rätt och filmen har en härlig charm. Framför allt är Jackie Coogan som liten knatte underhållande. Flera minnesvärda scener och betyget blir en mycket stark tvåa.

Man blir glad av den här filmen. Mycket bra gjord och mycket bra handling.

Härlig klassiker som har mycket humor och värme!
Jackie Coogan är bedårande.

Inte Chaplins bästa som är mer gullig än rolig. Men fortfarande en bra film som levererar under sin korta speltid. Lite speciell klipning för vara Chaplin, som funkar perfekt. Stark trea.

manne747

Härlig film det här. Känner verkligen banden mellan Chaplin pojken..

Filmen är svartvit

Big Daddy (1999)