Peter Pan: Tillbaka till landet Ingenstans

Handling: Wendy har vuxit upp och London härjas av andra världskrigets flyganfall. Wendys dotter, Jane, blir kidnappad av Kapten Krok och förd till landet Ingenstans

År: 2002
Regissör: Robin Budd Donovan Cook
Originaltitel: Return to Never Land
Alternativ titel:Peter Pan: Return to Neverland
Ursprungsland: USA, Kanada, Australien
Ingår i tema: Disneyklassiker

Pirater

Kanske inte lika bra som först filmen , men helt okej för att vara en tvåa.

en av de mycket få Disneyuppföljare som jag gillar! Peter Pan är numera min favoritkaraktär i Disney :) Favoritcitatet är ju; hon är bara svartsjuk, alla tjejer runt mig blir sådär. Men för mig är detta den första filmen, eftersom jag såg den första Peter Pan filmen bara för några veckor sedan, och såg denna först.

Evenstar_92

Synd på en sån film "(
Den första filmen betydde väldigt mycket för mig, och jag blev jätteglad när det kom en uppföljare och köpte den på en gång.
Nu har ag sålt bort den, handlar ju inte om lena och dom längre, nejnej.
Men godkänd får den bli.

Essie

Jag kan inte bara sätta en tvåa, eftersom den är ju mer än godkänd med ändå inte 'mycket bra' för de är en film som jag aldrig skulle kunna kolla på många gånger. Men de blir en trea, för jag gillar handlingen(barnslig som jag är xD) plus att jag älskar peter pan. men de är som de brukar, tvåan är oftast sämre än ettan näre gäller filmer, nu blev de rörigt xD

Bambi Tjejen

Mellan Bra...Den är lite gnällig med Jane.Men den är ändå
en bra uppföljare och historien är bra.Bra idé att göra filmen
när Lena blir vuxen och får barn.Undra vad som hände med
krokodilen Tick-Tock och sen kom bläckfisken Blipp-Blopp?!
Av mig får den 3,6... inget annat!

P.S Kaptens krok besättning är ett clowngäng så ni vet :P

Inte lika bra som första men säg vilken disney uppföljare som är det lixom. Men ändå så är det en bra uppföljare. Snygg gjord, lika oki musik som första, rolig och en bra historia.

Gojjo

Helt ok men inget av Disneys mästerverk precis. Söt och underhållande men så här i efterhand undrar jag hur passande den egentligen är för mindre barn. Början utspelar sig nämligen i 2:a världskrigets London och den fyraåringen jag såg den med hade väldigt många frågor om detta och det kändes inte jättebekvämt för mig att försöka förklara det (jag är barnvkat typ). Jag personligen tycker om den delen att man verkligen blandar in historia i den men som sagt vet inte om det är jättepassande för de minsta. Eller ja, det bestämmer väl föräldrarna i och för sig.

Filmen är animerad

Peter Pan (1953)