Peter Pan

Handling: Låt dig svepas med i Disneys tidlösa klassiker! Följ Peter Pan, lilla Tingeling och de tre Darlingbarnen på den svindlande resan till det magiska Landet Ingenstans - en fantasivärld med sjöjungfrur och indianer. Men där lurar också skurkarnas skurk - Kapten Krok och hans hemska sjörövarkumpaner...

Peter Pan är historien om den fantastiske, flygande pojken som aldrig blir vuxen och visar oss hur barndomens drömmar kan leva för evigt.

År: 1953
Regissör: Wilfred Jackson Hamilton Luske Clyde Geronimi
Originaltitel: Peter Pan
Ingår i tema: Disneyklassiker

Pirater

Bambi Tjejen

Hmm...Det ser ut som om Peter Pan är vuxen?!
Hans (svenska) röst var mycket kass till och med.
Mycket tråkig och värdelös.Godkänd

Ganska okej när man var liten, ganska dålig nu när man är lite äldre.

chokladberoende87

En mycket bra barnfilm tycker jag =)

En av de Disneyfilmer jag gillar lite mindre. Jag såg den inte som barn om de kan vara en förklaring. Stör mig en del på karaktärerna, främst Tíngeling och de "förlorade barnen". Men självklart ändå en klassiker med fina miljöer och mycket äventyr.

En av de Disney filmer jag inte tycker lika mnycket om, som de flesta andra. Varför vet jag egentligen inte, det är väl historien i sig som jag inte gillar.

jag_mandis

Sån fantastisk humor !!

anddav507

#2 på min topp tio över disneys filmer.

Fantastiska animationer, stor fantasi, väldigt bra sånger, svärdfäktning.
Filmen inger hopp till små barn att drömmar och glada tankar gör livet bättret, och det stämmer så väl så väl!
Det är bara att lyfta hatten för Disney, för den här filmen lyckas på så otroligt många plan!

Linniz

Handling: +
Oförutsägbar: +
Regissör: Wilfred Jackson +
Skådespelare: +
Unik: +
Alla tecknade filmer är 5:or.

Lovlinesss_3

Vem drömde inte om att flyga iväg som Peter Pan när man var liten?

hihi, man kan inget annat än att gilla den här filmen ^^ jag har alltid gillat Peter Pan och gillar den ännu mer nu när jag har sett Finding Neverland ^^
Men jag tycker verkligen att det här är en av dom absolut bästa disneyfilmerna, jag skrattade hela tiden :P
men jag minns inte att Tingeling var så elak :S
(pan må vara en pojke som aldrig växer upp, men hans beteende mot Lena och Tigerlilja visar en mer vuxen sida av honom :P)

Filmen är animerad

Peter Pan: Tillbaka till landet Ingenstans (2002)
Peter Pan & Wendy (2022)