Against the Ropes

Sport:

Sport:

Handling: Vid 36 års ålder bestämmer sig Jackie Kallen för att satsa på en karriär som boxningsmanager. Som dotter till en tränare har hon i stort sätt vuxit upp på en boxningsklubb och hon anser sig utan större svårighet kunna skilja en vanlig slagskämpe från en blivande proffsboxare.

Ändå ställer sig omgivningen kallsinnig inför Jackies yrkesval. Under en TV-debatt hamnar hon i hätsk ordväxling med boxningsagenten Sam LaRocca, som till slut erbjuder henne att få köpa en av hans boxare, Devon Greene, för bara en dollar. Devon visar sig nämligen vara mer intresserad av att röka crack än att boxas och genom sitt erbjudande ser LaRocca sin chans att förnedra Jackie offentligt. Trots det visar sig Jackies dollar var väl investerade pengar. När hon besöker Devon i hans lägenhet blir hon vittne till hur Devon spöas upp av sin knarklangare Luther Shaw. Fascinerad av Luthers högersving, bestämmer sig Jackie för att övertala Luther att sluta langa knark och istället satsa på en boxningskarriär.

Med hjälp av Felix Reynolds, en legendarisk boxningscoach, förvandlar Jackie den f.d. kåkfararen Luther till en av de mest framgångsrika boxarna genom tiderna. Against the Ropes är den sanna berättelsens om Jackie Kallen, som mot alla odds blir en av vår tids mest omtalade mangers.

Regissör: Charles Dutton

Holt McCallany
Tory Kittles
Gene Mack
Beau Starr

Den funkade för mig i alla fall.. Sevärd!

miox

den här filmen var bra

Skellington

helt okej bortsett från Meg ryans kassa insats som boxnings maneger. men Omar Epps gör en total knock out med sin lysande rolltolkning. sevärd

die_hard

jo då den är väla bra den

Savannah

En femöres "Erin Brockovich", banne mig! En sexig (?) Meg Ryan med skum dialekt tänker slå sig fram som tränare i den hårda och den , i filmen, sexistiska boxningsvärlden. Kunde lätt blivit bättre, men är en okej bagatell när man inte har något bättre för sig. Vissa enkla lösningar, vissa klichéer, men ingen kalkon.