Exorcisten 2: Kättaren

2,2

Handling: En skrämmande mardröm förföljer Regan MacNeil (Linda Blair) fyra år efter hennes besatthet av exorcism. Har demonerna återvänt? Om så är fallet, kan den samlade kunskapen och tron tillsammans med en Vatikan-forskare (Richard Burton) och en specialist på hypnos (Louise Fletcher) fria henne från dess fasta grepp?

År: 1977

Fiseha Dimetros
Ken Renard

Copyright Warner Bros.

playmate

Visst, inte lika skrämmande som första filmen (tyckte inte själv att ettan var särskillt läskig) MEN jag tycker ändå att den här filmen är bra och lite lagom spännande.

die_hard

den dåligaste men ändå bra

anddav507

Seg och så jävvla tråkig.. SNAAAAAAARK!

"Minst lika spännande som den första filmen, men tyävrr lika seg och innehållslös, och ganska onödig."

Detta är inte alls lika bra som i den första Exorcisten filmen, den med Max Von Sydow, de sega minuterna innan slutet och den otäcka Selma Blair. Här är hon också med, men filmen blir inte bättre av att handlingen förändrats, för allt annat är densamma som i föregångaren, detta är bara en onödig upprepning.

Jag skulle inte kalla filmen dålig, för den har några ljusa tillfällen. Men det är snarare en kopia av den första filmen.

Ljud/Musik: 3
Manus/Handling: 2
Skådespelare: 3
Effekter/Foto: 3
Filmlängd: 2

Exorcisten: Kättaren får en svag tvåa, för jag tycker inte om upprepningar, speciellt inte denna.

playmate

manne747

Horror, inte slasher, till skillnad från modern skräck.
Okej film.

Savannah

En stor besvikelse. Tyvärr så är detta seg och meningslös uppföljare som man INTE borde se, men missa inte första och tredje filmen i Exorcisten-trilogin för allt i världen!

c00per_91

Det här är en av de absolut sämsta filmer jag någonsin sett o jag är nog inte ensam om att tycka så..

Exorcisten (1973)
Exorcisten III (1990)
Exorcisten: Begynnelsen (2004)
Dominion: Prequel to the Exorcist (2005)