Staden med levande döda

2,1

Handling: När prästen William Thomas hänger sig i ett träd på kyrkogården i det lilla samhället Dunwich begår han en oförlåtlig dödsynd. Vad ingen då anar är att han genom sitt självmord har besannat en urgammal sägen som slår upp helvetets portar på vid gavel. Och ur dess gap spyr jorden ut horder av djupets onda andar som vill döda allt levande.

För att stoppa denna blodiga förintelse måste nu helvetets hål täppas igen. Detta innan alla helgons dag som närmar sig med stormsteg - annars kommer snart hela jorden bevandras av de levande döda.

År: 1980
Regissör: Lucio Fulci
Originaltitel: Paura nella cittā dei morti viventi
Alternativ titel:City of the Living Dead

Robert Sampson
Janet Agren

Copyright Medusa Distribuzione

danne87

Helt ok italiensk klassiker. 2 scener som man aldrig glömmer iaf. Riktigt vidrig när det väl händer något men annars långsam. Omotiverat slut som fan och störig unge.

"En jättedålig zombiefilm, skrattretande dåligt, på ett bra sätt."
Detta är verkligen en av de sämsta zombie-rullarna jag sett, men inte DEN sämsta, den platsen får House of the Dead och kanske Return of the living dead 3, riktigt usla titlar. Detta är däremot lite underhållande, det är dåligt, det är fult, det är en fulrolig zombiefilm. Detta är absolut inget jag rekommendar, men heller inget jag sågar sönder, se den om du vill, men kom inte och säg att jag inte varnade dig. En svag tvåa.

Raceai

Vad är det med slutscenen i denna film? Snacka om omotiverat mystisk på alla sätt och vis.

Kaktus

Länge sen man såg en så dålig film... Inget för Zombie-älskare.
ni kommer bli besvikna

tinytom

En splatter skräckis som är riktigt mysrysig.