Normal

Ta bort betyg

Sätt ditt betyg: Ta bort betyg

Handling: Normal berättar historien om en mans önskan att genomgå könsbyte efter 25 års äktenskap. När Roy Applewood, en fabriksförman från Mellanvästern, avslöjar sina innersta tankar för sin fru Irma faller hela deras tillvaro samman.

År: 2003
Richard Bull
Mary Seibel
Rick Touhy

IWantItThatWay

Den här filmen var för det mesta väldigt konstig. Men det gör ingenting. Dessutom hade filmen vissa roliga stunder, men också några hemska stunder där jag tycker att folk betér sig förargligt. Jag tyckte så synd om den där Roy i nästan hela filmen. Han verkade så förtvivlad. Men sedan fanns det ju stunder som var konstiga, men bra. En mycket välgjord film! Hoppas att någon förstod den här recensionen. x)

Savannah

Svag fyra, för en mycket sevärd film med högklassigt skådespeleri från inte minst Wilkinson och Langes sida. Ett känsligt ämne där mycket skulle kunna gå fel i gestaltningen, men allt blir rätt tack vare regissörens uppenbara fingertoppskänsla.

En intressant film om en man som vill byta kön efter ett 25 år långt äktenskap. Bra skådespel av Tom Wilkins samt Jessica Lange. Mitt betyg hamnar på en svag fyra.

Robert_Eriksson

En intressant och på sina ställen ganska komisk film, med bra skådespelarinsatser av huvudrollsinnehavarna Tom Wilkinson och Jessica Lange. Jag tycker dock att den känns lite väl enkel och saknar det där lilla extra.