Miracle

Sport:

Sport:

Handling: Miracle är baserad på den fascinerande sanna historien om ett av de största ögonblicken i modern sporthistoria. 1980 fick ishockeycoachen Herb Brooks (Kurt Russell) utmaningen att av ett gäng amerikanska collegeungdomar skapa ett hockeylag som kunde besegra Sovjetunionen i de Olympiska spelen.

Regissör: Gavin O'Connor
Joseph Cure
Billy Schneider
Nate Miller

Sallee

En gripande film om en av de största händelserna i Hockeyns historia. Miracle är en underbar verklighetsbaserad film som handlar om Herb Brooks en coach som coachar ett lag amerikanska college ungdomar till guld i de olympiska spelen 1980.
Jag själv är mycket intresserad av ishockey och har läst om denna skrällen ett antal gånger. Kul att det äntligen har kommit en film om händelsen...
Skådespelarna är suveräna och så även Kurt Russell.

Kul att även de svenska laget var med i filmen.

En klart sevärd film
Betyget hamnar på en 4:a

Helle85

Bra film..ville dock att under sverigematchen att sverige skulle vinna :P

idai

Så sjukt fin stämning filmen rakt igenom. Bra filmad ematchsekvenser faktiskt!

Miracle är en gripande film som behandlar frågor som mod och självförtroende. Kurt Russel är otroligt bra som tuffingen Herb Brooks. Jag har sett honom i många filmer och han har aldrig gjort mig besviken. De sista 30 minuterna är väldigt spännande. Sevärd!

En gripande, intressant och välgjord film, baserad på en sann historia. Bör ses av alla som gillar verklighetsbaserade filmer, oavsett om man gillar ishockey eller inte. Svag fyra.

Robert_Eriksson

Wow, den här filmen är nästan lika fantastisk som den makalösa bedrift som USA:s landslag stod för under OS i Lake Placid 1980. Ett måste för alla som tycker om idrott, men den kan nog även uppskattas av dem som inte gör det, då den handlar om så mycket mer än bara ishockey. Finns faktiskt ingenting att klaga på, utan det är bara att plocka fram en femma till detta underbara mästerverk!

Bilbo_one

Lite för überamerikanskt. Gillade den inte alls faktiskt. Men ögonblicket är ju dock historiskt och gör så att filmen går upp betygsmässigt. Svag 3:a