100 dagar 100 nätter

2,5

Handling: Åtta kanadensiska oljearbetare är utsända till Colombia för att inspektera och underhålla oljeledningarna som transporterar västvärldens svarta guld, men i djungeln lurar fienden. Den colombianska gerillan tillfångatar kanadensarna och nu börjar en kamp på liv och död. De tvingas iväg på en dödsmarsch allt djupare in i Amazonas. Livskrafterna tryter och de kämpar för att ta sig levande därifrån. En omänsklig kamp mot svält, törst, värme, giftiga djur coh alla dödsfällor som lurar i djungeln.

År: 2002
Jonathan Scarfe
Adrien Dorval
Hugh Thompson

die_hard

helt okej rulle detta spännande iaf!

lunis

tycker den här filmen var hyffsad.
den saknade en del av vad jag ville se..
men den får en stark 3:a

jessika

Bra film, sorlig men bra. Sevärd defenetift JA! Se den om du inte sett den, men ha inga överförväntningar för det var ingen fantastisk film direkt.

Olofsson

Redan i början av filmen anade jag att jag hyrt helt fel film - handlingen är väldigt taskig och den får en inte att bli intresserad på något vis.

Ett gäng kanadensiska arbetare får ett jobb i Ecuador. Dock blir de en dag tillfångatagna av den Colombianska gerillan och de får leva ett väldigt strikt liv en lång tid innan de får reda på att lösensumman är 20 miljoner dollar. Kommer de att skonas?

Lite synd att en sådan här film blir så pass dålig. Hade man lagt tonvikten vid att verkligen förklara de utsattas dilemma hade betyget stärkts ett eller kanske ett par snäpp.

MrLill

En trea rakt igenom, inte dålig men inte bra