En av Sveriges största sajter om film.

Grundad 2002

Sätt ditt betyg:
Medlemmarnas medelbetyg:
2,5
(17 betyg)

Handling: I en framtid där den virtuella verkligheten är på väg att ta över, dyker den ultimata brottslingen upp - en datagenererad psykopat med bl a Hitlers och Charles Mansons personligheter! Bara en man kan ta upp kampen - en f d snut som sitter i fängelse. Även han lite galen...

Fakta:
Fler personer

Senaste recensionerna

Hilts
gav betyget:

En film som jag såg för många år sedan, men kommer ihåg att den var helt okej. Shysst action och en härligt elak Crowe.

Frida_OSX
gav betyget:

Väldigt konstig film.. Man vet inte om man är i verkligheten eller inte. Man måste fokusera speciellt i början där jag inte fattade någon ting... sedan kommer man in i filmen.
En dålig sak är att när Crowe ska använd glaset för att stärka sig är mängden han behöver från gång till gång väldigt olika. Inte en film jag skulle se igen men alla i filmen gör ett bra jobb.

The_Shaolin
gav betyget:

Den här filmen är intressant för den visa en sida av Russel Crowe som man sällan ser i andra filmer. Om jag aldrig hade sett den här filmen så hade jag aldrig kunnat gissat att Russel Crowe hade denna hysteriska skrattande diaboliska Joker karaktär i sig. Han är verkligen en helt annan person i den här filmen. Om du gillar Russel Crowe men vill se en annan och betydligt mer högenergisk version av honom så se den här filmen! SID som han spelar i den här filmen är verkligen en otroligt genuin karaktär som man inte kan sluta titta på. Han drar blickarna till sig och jag älskar verkligen den här karaktären som han spelar. Lite synd bara att han aldrig använde lite av den här sidan hos sig själv igen i andra filmer. Och trotts att Denzel Washington jagar honom genom hela filmen så snor ändå Russel Crowe all uppmärksamhet här. Han är så annorlunda i den här filmen att man lätt glömmer att det är Russel Crowe man tittar på. Russel Crowe är verkligen en skådespelare med talang.

wildpalm
gav betyget:

Hysad sci/fi-thriller med bra skådisar. Känns kanske lite omodern.

Jeni
gav betyget:

Helt ok film som kunde vart mkt bättre, även if det inte r min "sorts" film!

MovieLoover
gav betyget:

Den här filmen såg jag med dansk tect (Jätte lätt att läsa) och det var himla kul, det jag inte förstodd på dansak förstodd jag på engelska och tvärtom!
Filmen är bra, gillar Washington! Men rätt jag vet inte rikrigt hur jag ska utrycka mig, men den enstakig och rätt seg!

Mer fakta:
Filmpunkten-id: 4829
Filmen är i färg
Redigera info på denna sida
Länk till IMDB
Uppföljare och/eller remakes: