Metropolis

Handling: Animerad nytappning av Fritz Langs klassiker från 1927.

I jättestaden Metropolis firas byggandet av Ziggurat, ett mytomspunnet palats som ingen vet vad det huserar. Under marken lever robotarna som enligt förbud inte får vistas ovan jord. För att dämpa motsättningarna konstruerar den mäktige Duke Red superroboten Tima som ska trygga människornas tillvaro. Men när laboratoriet förstörs före färdigställandet kommer Tima på villovägar.

År: 2001

Dave Mallow
Steve McGowan
Go Nagai
Tony Pope

Den här filmen hade ytterst lite att ge om man bortser från en del snygga animationer. Handlingen är usel. Förenklad, svartvit och därmed ointressant. Jag saknar även karaktärsdjup. Hela den här framtidsvisionen dom målar upp är för övrigt helt orealistisk och konflikterna känns främmande.

Zzznake

En jättebra anime och fantasy-film. Påminner mig om Tintin. Filmen är bra rätt igenom, absolut sevärd film!

Björn

En cool, vacker och lite annorlunda film. Inte den bästa anime filmen jag har sett, men den är ändå bra.

Joon

Detta är den bästa film jag nånsin sett.
Jag är ett stort fan av Ozamo från och med nu.

Frida_OSX

Bra film. Lite knasig om man inte hänger med.

En bra film som dessutom är riktigt snygg gjord.

Timoti

Ja den här filmen är ju lite halv seg. Den var ju också dålig. Ja nu ska jag undvika att se animerade Japanska filmer.

Zzznake

Björn