Mighty, The

3,6

Handling: Två udda pojkar blir trots varandras motsatser vänner. Tillsammans blir de ett oslagbart team, redo att göra upp med sina plågoandar och möta världen med styrka.

År: 1998
Gillian Armstrong
James Gandolfini
Meat Loaf
Jenifer Lewis

Denna film handlar om äkta vänskap, att stå upp för varandra på ett sådant fint och ovillkorligt sätt att jag inte finner ord. Detta är något man sällan får skåda i verkligheten tyvärr, men jag tror att den finns där och gömmer sig någonstans.
En otroligt intressant, sorglig och tänkvärd film. Kan tänka mig att personer som har mobbat själva ej gillar denna film, just för att den visar en sån rak bild av mobbing, och de som mobbat, vad kan de tycka är bra med den? De kan inte känna empati, inte gilla någonting med karaktärerna eller något. Men som tex jag, som blivit mobbad och utstött hela min skoltid, kan inte annat än att ge en femma till denna film.
Ett mästerverk, som måste ses!

IWantItThatWay

En väldigt, väldigt bra film som inte var allt för svår att förstå. Den var mycket ovanlig, men det var bara intressant. Men nog blir man blöt i ögat, för ibland är filmen väldigt sorglig!

tungspets

Det är någonting udda över denna film. Den skapar en annorlunda känsla som nästan är lite obehaglig - iaf för mig. Men jag älskar filmen! Den är så himla stark och vacker. Sen bara älskar jag musiken.
Ingenting är omöjligt.

Arcadia

Det är en tänkvärd film, ganska bra också.

Timoti

En helt okej film som är bra och lite sorglig ibland.
Filmen var lite annourlunda tyckte jag. Filmen blev aldrig långtråkig eller seg.

die_hard

mäktig film precis som namnet

taejocke

Filmen är en av dom bästa Drama-filmer jag har sett, oerhört bra och lite sorglig. Elden gör väldigt bra ifrån sig, likaså Ian Mckulkin (tror jag att han hette).