Gathering, The

Handling: I en liten engelsk stad finner arkeologer en forntida kyrka. Samtidigt i samma stad blir den amerikanska turisten Cassie inblandad i en bilolycka som gör att hon förlorar sitt närminne. Ovetandes om varför hon befinner sig i England får hon stanna hos familjen som orsakade olyckan. Samtidigt som Cassie långsamt börjar återfå sitt minne hemsöks hon av märkliga och skräckinjagande bilder från både sitt förflutna och sin framtid. Dessutom dyker flera mystiska främlingar upp i staden, varav några börjar attackera henne.

År: 2002
Peter McNamara
Blair Plant
Simon Russell Beale
Bridget Turner

Bortsett från den väldigt långsökta historien hittar jag inga större fel på den här filmen. Den lyckas vara mystisk och kuslig, och Christina Ricci är mycket bra. Ändå är jag inte direkt helsåld - filmen är varken usel eller väldigt bra: den bara är.

Dan banan

The gathering är faktiskt ett rikgit snyggt försök, men jag är inte lättflörtad. Filmen har trotts en bra ide många brister som får den att falla ner på det totala betyget. Brian Gilbert tycker jag inte gjort ett bra jobb med regin och trotts att Christina Ricci är okej så blir det hela väldigt ostabilt. Det finns även andra detaljer som kunde gjort filmen bättre, musien tex. The gathering känns mycket hastig från början , men tack vare den usla musiken (högst överskattat att kalla det musik) så blir filmen senare smått tråkig . Näe , snäpet bättre musik behövs för att hålla kvar tempot.

Det märks även mycket att detta är en smula brittiskt. Man är ytterst försiktig med att skrämma publiken bland annat , Britterna får nog hålla sig till sina kriminalfilmer.

Inte ens manuset kommmer Danne accepptera idag. Tyvär. De flesta dialogerna känns för enkla och korta , jag vill ha mer färg i filmen och det behövs mer utvecklade scener.

Okej, Jag kommer ge The gatheringen tvåa. Filmen har många svaga punkter och den överlever bara på iden ,som är ganska enkel men intressant.

Robert_Eriksson

En film av regissören till den fantastiska "Inte utan min dotter". Tyvärr har han inte lyckats lika bra här. Det är ett gott försök, men det håller inte riktigt tycker jag. Påminner dock lite om "Sjätte sinnet", även om den här är sämre. Mitt betyg blir en svag trea.

uncle_funk

The Gathering är ganska underskattad film som förtjänar mer och större publik.
Med Christina Ricci i huvudrollen blir den ännu bättre.

the_jobe

En bra stämmning var det i alla fall. Lite mysig brittisk skräck(?)film.

Hade hoppats på ett bättre manus.Man blir inte rädd direkt.Men ändå var det några saker som gjorde filmen bättre.Skådespeleriet var bra Musiken i filmen var jättekass.Handlingen i filmen var töntig.Effekterna var väl okej och likadant med filmlängden.Den får en svag tvåa av mig.

Dan banan

Horror Forever

Även om jag inte alls tror på det där om att Jesus blev korsfäst och så vidare, så tycker jag faktiskt att storyn var ganska bra! Skådespeleriet var väl ganska okej det med… Men filmen är rätt tråkig… Knappt någon spänning alls!

En stark 2: a!

Robert_Eriksson