Zingo

Handling: Det är dags för Filip Singstedt, alias Zingo, att byta livsstil! Trots sina 35 år lever han kvar på samma utvecklingsnivå som när han var vild tonåring, en tillvaro fylld av fester och röj, snabba klipp och en något slapp attityd till samhällets normer och värderingar. En dag bestämmer han sig dock för att bli en vanlig Svensson - ett mål som det visar sig inte är så lätt att nå om man är född strulare.

År: 1998
Niklas Falk
Catherine Hansson
Martin Forsström

Mattijahs

Fantastisk musik, roligt persongalleri, obetalbara citat. En av de bästa svenska filmerna genom tiderna

minelli

diggar älgfilmen! Kul och annorlunda, och björn källman är bra som vanligt. Lite mycket hultsfred över det hela för att kunna kännas riktigt djup. Okej, en trea.

ch1

ganska dålig b-humor men ändå rätt charmig då det behövs

erska_b

En klockren svensk komedi som man kan se hur många gånger som helst utan att det blir utråkande. klockren humor, och klockrena karaktärer. är det nån som vet om den är släppt på dvd kan inte hitta den.

Mattijahs

Riktigt underhållande, svart komik för en gång skull!

die_hard

längesen men den är så bra!

Filmen var så där bra men jag tycker inte att det var någon bra skådespelarinsats av Björn Kjellman och inte heller Per Moberg. Jag tyckte att handlingen var snurrig. Den får en stark två

Raceai

Jag gillade denna. Det var väldigt längesedan jag skrattade så mycket åt en svensk film. Björn Kjellman var ju helt lysande som vanligt.