Edges of the Lord

Krig:

Krig:
3,8

Handling: Hösten 1943. Samtidigt som nazitrupper marscherar in i den polska staden Krakow, skiljs 11-årige Romek från sin dömda judiska familj och tas om hand av en bonde. Bonden smugglar Romek till sitt lilla samhälle i östra Polen och presenterar honom som en avlägsen kusin. Men det tar inte lång tid förrän ortsbefolkningen lyckas avslöja Romeks verkliga bakgrund.

År: 2001

Ryszard Ronczewski
Krystyna Feldman

MovieLoover

Jaa, det är svårt!
Jag vill säga att den var otroligt och återigen otroligt bra men samtidigt tycker jag att den inte var så bra! det är konstigt.
Jag antar att det är för att vissa scenar var bra; Otroliga medans andra gjorde att man tänkte; öh, vad är den för en skit film man tittar på!
Hursomhelst när jag tänker tillbaka på filmen så tänker jag mkt bra och enastående film så det blir mitt betyg!

Haley Joel Osment; Guu... asså! (HAN ÄR BARA SÅÅÅÅ BRA..ALLT)

Otroligt bra skildring av judars lidande under andra världskriget. Man får ett så stort medlidande med den lilla pojken när man ser den här filmen. Jag älskar den! Se den.

producenten

Denna filmen var otippat bra! 4:a!

Wookad

Fin och sorglig film, orkar dock inte gå in på detaljer. Fyra rakt igenom.

Daniello_

Imponerande skådespeleri av Joel Osment, otroligt duktig, även dom andra barnen, super! Vacker och gripande!

JCD

Lite tunn historia för min del.
Mycket stark film annars!

Stark 4:a!

jonte02

Bra film :)

Robert_Eriksson

Intressant, tragisk och ganska gripande, men det finns betydligt bättre filmer som handlar om samma ämne. Han som spelar Tolo, Liam Hess, var för mig en ny och mycket trevlig bekantskap. Mitt betyg landar på en stark trea.