Stepford Wives

Handling: I ett idylliskt villasamhälle någonstans i USA är kvinnorna de perfekta fruarna. De lever för hushållsarbete och att laga gourmetmåltider till sina män. Men står allt rätt till? När Joanna (Kidman) flyttar till överklass-förorten Stepford blir hon vän med Bobbie Markowitz (Midler). Tillsammans gör de en fasansfull upptäckt...

Regissör: Frank Oz

Glenn Close
Roger Bart
Jon Lovitz

isabeli

både rolig och psykande. skrattade typ rätt mycket men blev faktiskt skiträdd ibland.. riktigt bra. älskar nicole! :D

chokladberoende87

En lite speciell film, som var mycket läskig tycker jag!

Cassis

Den var rolig, spännande, obehaglig och kuslig :).. Den har helt enkelt allt xD.. Den var lätt att se :), bra familjefilm.. En välförtjänt trea!

Komedi bara vet jag inte, personligen så tycker jag den var kuslig och ofta satt jag som på små nålar. Kidman är duktig och jag gillade sättet som filmen berättades på, ibland blev det lite segt men det höjdes och avslutas med lite mera avslappnad och rättvis komik.

jätte bra film . Dansen med skurmopparna är fantastiskt rolig " A tugga tugga tugga" Hahahaha.

lindajjj

En svag tvåa, snudd på en etta, vilket känns lite överraskande. Det är ju en bra grundidé, och flera bra skådespelare... men allt blir bara tamt och trist. Nicole Kidman passar inte alls att spela "rolig". Fånigt och oengagerande.

LittleDeadGirl

Denna film var väll sådär. Ganska rolig ibland men ochså ganska skrämmande. Jag bara älskar Nicole!

kjam!

ToxicAvenger

Egentligen en bra film, men den faller i och med det urusla slutet. Knappt godkänd.

MaliciousDelight

Nja.. förutsägbar och overklig.
Nej, för dålig för att ens vara en film.

Cassis

Biopremiär: 2004-07-30

Fruarna i Stepford (1975)