Kissing Jessica Stein

2,5

Handling: Vi möter Jessica, en känslig och något neurotisk ung journalist i New York, vars känsloliv är på bristningsgränsen. Hennes bror är förlovad, hennes bästa vän är gravid, hon har inte dejtat på ett helt år och hon har sömnproblem. Efter en optimistisk men katastrofal dejtingperiod fångas hennes intresse av en kontaktannons. Enda problemet är att den publicerats under "Kvinnor söker kvinnor". I ett vågat infall beslutar Jessica sig för att svara. Hon träffar hippa Helen Cooper för drinkar och, till hennes förvåning, säger det klick mellan dem. Kvällen, som fylls av skämtsamheter, förtrolighet och eldig debatt, kulminerar slutligen i en kyss som förbryllar och fascinerar till och med den motvilliga Jessica...

År: 2001

Michael Mastro
Carson Elrod
David Aaron Baker
Hillel Friedman

En underhållande, rolig och lite annorlunda komedi som föll mig i smaken. Hade dock velat att den slutade på ett annat sätt.

En bra och lite annorlunda film. Bra skådespelare insatser.

inte bra alls, dåliga skådisar och inget som ger liv i berättelsen. tråkig, torr och ointressant. ses ej igen.

LisaLu

usch och blä vilken hemsk film, jag blev så arg och upprörd! Sensmoralen är så fruktansvärt fördomsfull och intolerant. Att det fortfarande görs filmer med budskapet: "det är okej att prova på att vara gay men innerst inne är vi ju alla hetro" skrämmer mig.

Nefern

Charmig, bubblig och fin, intressant handling och budskap. Fröken Steins problem är av en ovanlig art och det var både underhållande och intressant att se hur hon löste dessa. En mycket bra film, fastän fyran är svag.