Door in the Floor

Handling: Door in the Floor handlar om den berömde författaren Ted Cole (Jeff Bridges) och hans fru Marion (Kim Basinger). De drabbas av en ofattbar tragedi då de förlorar båda sina söner, vilket närapå knäcker deras äktenskap.

Istället för att ta stöd av varandra flyr Marion in i sig själv och Ted söker tröst hos andra kvinnor. Så anställer Ted den unge Eddie att assistera honom över sommaren. Ted tänker att Eddie kan vara den förändring som behövs för att skaka liv i äktenskapet. Eddies närvaro får dock inte alls den effekt som Ted tänkt sig.

Regissör: Tod Williams
Rachel Style
Kristina Valada-Viars
Carter Williams

fantaisha

En underlig film... vet inte om jag gillar den eller om jag hatar den.. väldigt "konstnärligt" utformad om ett äktenskap i kris. Den här filmen måste man nog vara "på humör" för att se. En okej film - inget mer, en "spola fram till slutet"-film..

Robert_Eriksson

Jag gillar inte den något flummiga stämning som finns i filmen. Den gör att det hela inte alls känns lika intressant och gripande som det borde kunna göra. Bitvis är den även något seg, men bättrar på sig mot slutet. Jeff Bridges är bra i sin roll som Ted Cole. Betyget landar strax under en normal trea.

Var inte riktigt som jag hade väntat mig. Det är något med känslan i filmen som jag inte gillar, kände ingen riktig sympati för huvudpersonerna och tyckte även att vissa saker i den inte var särskilt verklighetstrogna. Men det är ingen tvekan om att “The Door in the floor” är bra, filmer som handlar om familjer i kris faller mig oftast i smaken. Lite lik “American Beauty” på vissa ställen. Mitt betyg hamnar på en stark trea.

Biopremiär: 2004-10-08