Kogänget

Handling: När den elake boskapstjuven Slim smider ondskefulla planer för att överta farmen så bestämmer sig tre modiga, och rätt omaka kossor, för att försöka fånga boven och rädda bondgården.

De något udda hjältarna ger sig ut i vilda västern där de bl a möter den mystiske bovfångaren Rico. Både Kogänget och Rico är ute efter att försöka fånga Slim och därmed få den belöning som är utsatt. En belöning som skulle räcka för att rädda Paradiset från att säljas på auktion. Kanske kan den karatekunnige hästen Buck hjälpa de tre kossorna?

Regissör: John Sanford Will Finn

Estelle Harris
Lance LeGault
Sam J. Levine

Oskar_90

Väldigt ojämn film. Vissa, om än väldigt få, riktigt roliga scener/skämt. Man fastnar liksom inte för någon av huvudkaraktärerna, vilket man ju självklart borde kunna, utan de mest intressanta karaktärerna flashar förbli längs filmen.

Personligen fann jag inte filmen särskilt underhållande, med stor sannolikhet pga min ålder, 15, men jag harinte svårt att tänka mig att yngre gillar filmen. Kor är kul, väl?

Väldigt bra tecknat, och ett bra soundtrack annars.

Venschla

Nee usch jag blev himla besviken asså. Endast ett skämt va trevlans och de va när hästen slog huvudet i en stolpe.

Bambi Tjejen

Hehe Rolig och cool film men jag tycker att de
överdriver lite att kossorna gör karate och allt sånt
annars är den "lite" bra... medel 3a

crack_of_dawn

Den var ju faktiskt rolig! Har du inget att göra en regnig kväll är denna film ett bra alternativ.

rolig film med roliga skämt som bjuder på härliga skratt

Bambi Tjejen

Hehe Rolig och cool film men jag tycker att de
överdriver lite att kossorna gör karate och allt sånt
annars är den "lite" bra... medel 3a

tungspets

Den är ju bara sååå cool! :D
Härliga karaktärer, fin musik och en suverän story - att riskera allt för någon man älskar.

Regndroppe

Jag tycker att den är tyfsad, jag tycker att musiken är bra.
Tycker att kossorna är väldigt roliga ibland.

Ganska tråkig film av Disney faktiskt. Inte speciellt snyggt gjord och musiken är inte alls bra. Manuset är helt oki men man kan juh göra det bättre.

Venschla

Biopremiär: 2004-09-24